|
|
|
|---|---|
E30_320i |
ska byta vev axel på min 88a m20b25 till en disel vev, och har alldrig gjort det förut,, så behöver lite hjälp.. någon specielt man ska tänka på. Har läst lite angående detta, Eller e de bara o stoppa i den nya veven, och på med grejronrna som de ska sitta igen.. Eller är de mycket märkvärdigare ? Tacksam för all hjälp jag kan få.. eller någon som har någon bra länk,, ska turo ladda med,, om de hjälper och veta. Tommy |
| www.pure-pf.com är väl där du får mest med hjälp när det gäller turbo konvertering etc etc. men den har du säkert redan | |
| Länk | |
E30_320i |
Tack.. läst på olika forum nu. men alla säger olika, angående 2,7, Vissa säger att kör du med m20b20 Stakar, de korta, + m20b25 kolvar så ska du ej behöva Plana,, Stämmer detta? |
E30_320i |
Fattade jag Rätt nu Angående från 2,5 till 2,7, har en m20b25 89a med katt, Stakar från m20b20 och kolvar m20b25, då ska jag ej behöva plana blocket 1,5 om jag ska köra med Turbo? Vad blev kompet då. Och vilket kom är bra med turbo? och ska man ej köra med Turbo så måste man plana de 1,5mm.?`` Tommy |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.