|
|
|
|---|---|
|
Hej gott folk! Jag körde mc för några år sen men har blivit latare och bekvämare av mig så nu suktar jag efter nån sommarbil som är kul att köra på 70 vägar och glida med. Jag är inte ute efter fart utan snarare känsla. Så.. Va tror ni om denna z3a? Länk Mvh Bosse | |
|
Tjenare här kommer min åsikt. Om du inte är ute efter farten utan vill åt känslan och det verkar som du vill komma ner lite i pengar?! Är mitt tips kolla miata! du får mer för pengarna och en jävla massa "känsla" för 60-80 papp. |
|
|
Mmm hålller faktiskt med carpenter här. OM inte lägg till ca 30K och köp en Z3 2.0 ialf. Den du läknka till tyckte jag verkligen såg ut som en leksaks bil, *förlåt till er som äger den eller har liknande* :S :'( |
|
|
Uj, tack för snabba svar. Att jag valde ut just den från blocket var mest modellen, färgen och sen tänkte jag att just milen inte gjorde så mycket om den var i fint skick ändå. Började titta runt 120kkr. Är det inte lite så att z3an gått ner så mycket i pris att man kan få en schysst för runt 100kkr nu? Är det så stor skillnad på 1.9 och 2.0? Förstår inte riktigt varför en 1.9 skulle vara en leksak? Vad jag hört så är det coupe'n som gäller om man ska ha en vridstyv kaross som inte slingrar sig och i jämförelse med den i rena sportbilsprestanda så borde alla icke-coupe z3 vara leksaker då!? Jag tog inte illa upp eller så, men i mina ögon så är en z3 en dyr leksak som man kan transportera sig med. Må vara att jag inte tänkte leka i trafiken. |
|
|
nej nej jag menade att just denna ser ut som en leksak mest pga av däckena tror jag :D, och genom det också en SUV ;)... annars så är det ju i princip samma kaross som det är inga fel på alls! Varför jag tyckte 2.0 är bättre, ett snäppet vassare dock inte stor skillnad vad jag fattat, sen att 2.0 ser lite mer utrustad ut. Men nu är inte jag nån Z3 expert här så jag ska nog sluta här och lämna över till nån som kan :D |
|
|
Den här då? Länk sen pruta ner den till 125K ;D |
|
|
Jo, fälgarna var inte så upphetsande på den jag länkade till. Hm, den du länkade till såg fin ut men jag är inte så sugen på automatare. |
|
|
Mellan Z3 1.8 och Miata vinner Miatan, men tar man klivet upp till en Z3 1.9 hade jag valt BMW. Det är en riktigt trevlig liten motor och det är mycket bättre komfort i en Z3 än en Miata. Skönare stolar, bättre tätning på sufletten. Speciellt trevligt om man vill åka lite längre sträckor. Må vara att Miatan är mer back to basic, väldigt spartansk och därmed lätt, men skall man gå på den linjen tycker jag man skall löpa hela linan ut och bilen skall se ut som en Opel Speedster/Lotus Elise inuti. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Om jag får säga mitt så tycker jag absolut att du ska satsa på minst en 2,0 Z3.. för man vill ha sexan i sin zäta tycker jag.. det blir en otrolig skillnad mellan en sexa och en fyra.. inte bara i pulver utan också det härliga ljudet! Lycka till! M Power!!! The one and only power! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.