|
|
|
|---|---|
|
Lämnade in bilen för att den rycker lite vid acceleration (E34:an). Precis när nålen passerar 5000rpm så tappar den kännbart för sedan komma igen. Vid felkodsavläsning hittade man ingenting, Aros-auto Bengt hade tydligen tittat på bilen och dömt ut LMM. Provade idag att koppla ur LMM och köra på nödprogrammet. Effekt-tapppet vid 5000rpm blev värre, blev kraftigare ryck. Iochmed detta borde man väl kunna utesluta LMM? En teori är att det är bränslerelaterat eftersom utan LMM så kör väl bilen på en förinställd fetare blandning för att "safe:a" eller? Om det då är bränslerelaterat så blir ju effekttappet än större. Jag har lite svajig tomgång och tomgångsmotorn skulle behöva sig en rengöring men lite tjuvluft (om det är den) borde väl inte kunna ge såna markanta ryck vid endast vissa varvtal. Igenbeckad tomgångsmotor borde väl göra att bilen går dåligt hela tiden. Bilen rycker lite grann hela tiden (tror jag), det är ju på höga varv och låga växlar det känns som mest. Jag hade liknande ryck för 2år sen och då var det en hydrallyftare som packat ihop. Men då gick bilen som skit på tomgång, nu går den ju bra på tomgång(förutom lite svaj). Bilen är hyfsat nyservad så borde inte kunna vara ngt som tex igensatt bränslefilter. Ös på med kloka ord och ideer så man får lite uppslag. __ BMW - When you need power and comfort. | |
| bränslefilter som sakt,kan vara orsaken till detta... | |
|
min 525i -95 betedde sig exakt så! Jag lämnade in den på bmw som konstaterade LMM. Den byttes men bilen gick likadant. En morgon när jag skulle starta den så vart batteriet stendött, detta byttes och alla problem försvann!! Bilen gick som en dröm igen:-) Så det kan ju vara värt ett försök om det inte är bytt nyligen! Mvh |
|
|
Problemet verkar ha löst sig, eller uppenbarat sig, hur man nu vill se det. Idag havererade bränslepumpen som lämpligast när man ska hem med ett par matkassar från ICA MAXI. Bytte pump för 2 år sen (begagnad) och kunde aldrig tro att symptomen jag kännt var pumprelaterade. Den var ju "nybytt". Nu föll bitarna på plats iaf. Någon som vet om alla pumpar till E34 passar? Såg att en skrot i närheten hade en till en M5:a, den borde väl passa rakt av? __ BMW - When you need power and comfort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.