|
|
|
|---|---|
|
när bilen står på tomgång hörs ett kvittrande läte från motorn. vad kan det vara? har en fundering på om det är lagren i generatorn, eller att den laddar förfullt för att batteriet är kasst.... är det någon som har haft samma ljud? | |
| o det är inte generator remmen som slirar o håller på o ge upp?dårligt spänd?... | |
|
Kan vara lagren i generatorn som kvittrar lite... Eller en dassig ac-fläkt !? Billy aka Fantômas |
|
|
Det kan vara fläktkopplingen som håller på att ge upp! Testa att bromsa fläkten med en hoprullad tidning & hör om det blir tyst. |
|
|
Jag bytte vattenpump för det lät som om det var den, men visade sig vara spännrullen till GEN-remmen! Testa en dutt 5-56 på spännrullens axel, tystnar det då så vet du! |
|
Transocean |
min m60 kvittrade i vintras, löstes med Biltemas remmspray! har varit tyst sedan dess. |
| Det kan vara ett lager i AC kompressorn. Tystnar det om du slår av AC:n ? Då har du problemet där. | |
| Sätter en peng på spänrullarna antingen generator eller AC eller båda. Det var det på min. | |
| jag hade oxå ett kvittrande ljud i min speciellt när den va kall, men det visade sig att det va ett avgasfäste i bakkant på motorn som hade gått av. det blev till att plocka fram svetsen sen blev det tyst igen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.