|
|
|
|---|---|
|
Hej, Bara undrar om det aer andra 5-serie spekulanter som kollat och provkoet Chrysler 300C 5,7HEMI och SRT-8. Var idag och provkoerde bada...och som ni kanske foerstar har jag haft ett relativt stort SMILE pa mitt 'fjaes' under dagen som gatt. Vilka motorer och vilka bilar - om man enbart snackar om utseendet!!! Man kaenner direkt att det inte aer en BMW man koer i relation till byggkvalite och faerd....men i relation till att bilarna som standard aer i princip fullutrustade goer dock att man far sig en tankestaellre.....??? SRT-8 aer rena NASCAR bilen med haerliga 'Recaro-saeten', 20 tums hjul och feta BREMBO-bromsar. Man kan faktiskt aeven koera denna bilen lungt. Det som talar mot aer dock andrahyandsvaerde, kvalitet och FOERBRUKNING...:> mvh marineutter Nagon annan som funderar pa ny 5-serie som kollat och provat chrysler 300C | |
|
Jag har inte tittat på 300C i egenskap att jämföra mellan den och E39/E6x. Men det första jag slogs av va tyvärr byggkänslan. Maken till plastig inredning! Ingen klick-klock känsla i dörrarna utan mer klang-bong ljud. Nu kom jag inte så långt att jag provkörde bilen, utan tog mig tid att leka med elstolar och instrumenteringen istället. Visserligen är det väldigt mycket bil för pengarna man får, men en sån ynklig liten sak som att inte tanklocket går via C-låset, utan det sitter ett vanligt nyckel-lås-lock innanför luckan och att inredningen under bagagegolvet mest är formad cellplast gör att iaf jag inte är impad av dem.. De är dock väldigt feta och snygga att se på med lite rejäla hjul och en sänkning! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Samma sak slog mej när jag tittade på 300 C'n, detaljkvaitén är inget vidare. SRT är en nog OK om man vara vill åka rakt fram på en motorväg, som med många andra amerikanska muskelbilar. På en krokig asfaltväg eller en bana kränger den som en eka i full storm. Ska man lägga ut dom pengarna kan man lika gärna köpa en m 5'a som är oändligt mycket mer bil. Men de ser onekligen feta ut.... |
|
|
Fläskig vagn,men inte i samma liga som BMW rent byggmässigt...anser jag. Ett modigt val i dagens "minimalistiska" värld. Mvh Janne. |
|
|
Hej, Tack foer synpunkter. Haller faktiskt med - grym motor, snabb rakt fram, och jaevligt kaeftigt image - MEN, braenslefoerbrukning mycket hoeg aeven att det finns cylinder-displacement (staenger av en cylinderrad), byggkvalitet som.........alfa romeo 1980.....(daligt), andrahandsvaerde -180...:> Hade man kunnat (och haft pengar nog) hade man haft en SRT-8 foer att braenna runt torget och till traeffar med, och sedan en BMW 540/550 foer att koera till vardags...... Men 6,1 liters V8'an aer ju sa jaevla GRYM.......:> (blir galen snart). Kanske baettre at koepa en begagnad om 5 ar - som saekert aer soenderkoerd. Man kan inte ha allt haer i livet :> mvh marineutter |
|
|
Min bästa vän var på väg att köpa en i höstas.Han hade provkört och i stort sett bestämt färg o allt, sen kom han o hans fru upp till Norrland på semester och han lånade min bil en dag. När han kom hem så gick han och beställde en ny BMW 530 Diesel. Motiveringen blev att om en så pass gammal bil med så många mil på mätaren kan vara så tyst,skrammelfri och så behaglig att köra så är det ett kvalitetsintyg så gott som något. Mest imponerad blev nog jag då jag väntat att han skulle fortsätta med Chrysler för 3:je gången:-D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.