|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag har hört att man kan färga om skinnsäten med så kallad läder/skinnfärg? Någon som vet mer om detta? Utförande och resultat? Och var får man tag på det? | |
|
Beror på hur mycket du ska färga. Jag har köpt från: Länk Fungerar över förväntan. *BAWORAK* |
|
|
Hade tänkt att färga om hela skinnsätena, alltså allt, från topp till tå. Vad kostade färgen för dig? och var du tvungen att göra nån för/efterbehandling? Leveranstid? |
|
|
Jag köpte bara ett litet kit. Tror jag betalade 200:- eller så. Köpte till deras utomordentliga lädervård också. Förbehandlingen jag gjorde var att tvätta rent bara i skarvar och så. Men jag färgade ju inte hela sätena utan bara där man har arslet:-) Men i vilket fall så blev det kanon. Leveranstid under en vecka. *BAWORAK* |
|
|
Jasså? Men från vilken färg färgade du? Ja har tänkt att färga från rött skinn till svart. Spelar det nån roll om rött är en ganska skarp färg? Jag antar att det är vattenbaserad färg lösning va? Hur många ggr fick du smöra in färgen? Tror man ska göra förbehandling och sedan smörja in o låta torka o smörja in igen osv. Och sist smörja in med nån efterbehandling så att färgen ine färgar av sig.. Är jag ute på rätt spår? Har du förövrigt nån bild på sätena? Före och efter bild. Skulle jättegärna vilja se huur resultatet blev. Hur många säten färgade du? Ska färga alla sätena i bilen, så vet inte riktigt hur mycket färg man behöver. Och förresten så blir man lite skeptisk från att beställa nå från utlandet. Sidan såg lagom seriös ut. Men du har beställt därifrån så känns lite tryggare då.:) |
|
|
Jag har beställt saker fr dem i flera år nu. Inga problem alls, du får tom kreditkortskvittot med i paketet där nummer osv är överstrukna osv. Att BYTA färg vettefasen, blir nog många burkar du får beställa då. Men läs på sidan, kanske har de tips om det. Jag bättrade ju bara på mina sandbeige, lite i sprickor och bortnött, men i övrigt stämde din beskrivning ungefär. Färgen sitter där den sitter, färgar inte av sig på ngt vis. Har tyvärr inga bilder, men kanon blev det, såg ut som nya. *BAWORAK* |
|
| Kolla även här: Länk Fick lackat mina stolar och säte där (finns bilder i galleriet). Clabbe, som ägaren heter, har även lackat en soffa till ett par bekanta. Den var från början ljusbrun men är numera svart. Detta gjordes för nästan två och ett halvt år sedan och nu har den ljusa färgen börjat lysa igenom en del. Tyvärr är det nog svårt just när man ska byta färg. Håller väl ett tag men släpper sedan. | |
|
Jag har sett ett reportage från engelska tidningen Practical Classics där de färgar om en hel skinninredning till en Jaguar. De använde producter från länkade firman som är etablerad sedan många år. Resultatet blev kanonbra enligt tidningsbilder och vad de skrev, men engelsmännen har normalt inte samma höga krav som vi har i sverige. Åtminstonde inte gällande klassiska bilar. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
jag tror det gäller nog att tänka sig för både en och två gånger vid omfärgning av skinninredning, jag tror säkert att resultatet som man kan se för blotta ögat blir kanonbra men hur det än är så lägger man ju i princip bara på ett skikt utanpå den underliggande färgen och det blir ju ett visst slitage där man sitter och visst nöts det bort en del vid användning så tänk dig för och testa lite tills du är väldigt övertygad jag skulle inte vara det p.g.a. slitaget mvh Uffe/bildock |
|
|
Var kanske lite otydlig i mitt förra inlägg men jag ändrade inte färg på mina stolar utan fick bara lagt på samma nyans för att få ett fräschare utseende. Ljust skinn har ju en tendens att bli lite sjaskigt efter några års använande. Likheten på den gamla nyansen blev enastående vilket framgår om ni tittar i mitt galleri på bilden som är tagen på baksätet. Där är endast sittdynan målad :) |
|
|
sahlin jo jag förstår dig, i ditt fall så är det ju en annan sak att fräscha upp samma kulör det skulle jag också tänka mig trots min försiktighet, vad jag är tveksam till är att lägga svart på en ljus klädsel det var det jag menade då nötningen kommer som problemet kan uppstå, en annan sak jag kan kommentera, försökte att färga om en svart skinnratt till mörkröd men det gick helt enkelt inte det var så dålig täckning och jag fick lägga på så många gånger men trots det ingen fulltäckning så jag kunde inte fullfölja utan fick lösa på annat sätt men det var nog inte färgens fel i och för sig utan röda kulörer har mindre täckning och det brukar gälla all målning med röda kulörer mvh Uffe/bildock |
|
|
hej på er, intresserad jag med av denna ämne, har dock en individual färg. Så antar det blir lite knepigare då, eller? Petrob ------ M3 Cab |
|
|
Hej, lyfter och lånar tråden igen istället för att skapa en ny. Jag har nu gått över min begagnade 330 -02 och det enda som är lite skavt är förarsätets ytterkant, se bild nedan: [URL=Länk Kan man köpa någon form av färgsticks som man kan färga om den delen som är sliten, och blir det isåfall bra? |
|
| Länk | |
|
Varför inte införa en kontroll sida innan man postar inlägget, som visar hur inlägget kommer bli? Samt möjlighet till att redigera och radera inlägg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.