|
|
|
|---|---|
|
Hur tar man lättast av emblemet med modellbeteckningen? typ som på min står det" 528IA " det är en 97á det är väl inga hål igenom bagageluckan bakom skylten? BMW 4 EVER | |
|
Sitter enbart klistrat. Värm försiktigt med värmepistol eller hårfön för att mjuka upp limmet. Såga dig ner mellan emblemet och plåten med tandtråd. Tag loss märkena. Tag bort limresterna med T-sprit. Vaxa området. Klart! Lycka till! |
|
|
tog bort min igår hos mrCap o det blev jättebra!! kostade ca 450 kr men då polerade dem hela luckan. En polare gjorde det själv men det blev inte lika bra. |
|
|
Tog själv bort mina enligt det sätt jag skrev. Det blev kanonbra. Tog ca 5-10 minuter och då var jag väldigt försiktig. Lycka till! |
|
| Länk | |
|
Gjorde som Johan B ! blev kanon ! bara att polera lite där limmet var så blev det fint , OBS! använd Hårtork så du slipper skador på lacken _____________________________________________ Länk |
|
|
bmw39: är du sjukt rik eller bara dum?? 450:- för de..fy faeeen... :) ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
eller har tummen mitt i handen :) _____________________________________________ Länk |
|
|
Hur man än väljer att göra tycker jag att man har rätt att göra det utan att bli hånad.... Själv gör jag så mycket som möjligt på egen hand och det är säkert många som undrar hur f*n jag orkar! /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Självklart hånade inte "jag" någon med det jag skrev , Tummen mitt i hand ser jag mest som ett uttryck för vissa är inte så händiga medans andra är det ! så är det bara... Ja Kristian hur orkar du =) _____________________________________________ Länk |
|
| Använd tandtråd eller fisklina och "såga" bort dem. Ta sedan lite polish efteråt. Om dom är ditklistrade vill säga. | |
|
Håller med Kristian men till bara en viss grad. Är man inte säker att effekten bli bra så ska man nog proffsen låta göra det. Ni såg ju själva att BMW39 hade en varnande exempel i en polare som gjorde fel. Men jag har framförallt en grundligande fråga: Varför i h....e ska man ta bort beteckningen över huvud taget???? Är det för att folk tror att deras bilar ska förväxlas med M? Jag tror inte det funkar så... Jag tycker att krom är snyggt. Det satt ingen dekal på min så jag köpte en på BMW och satte dit den. Skulle det finnas en dekal med ordet "coupe" med samma still som på tröskeln så skulle jag satt dit det oxå! |
|
|
Tur att jag läste den här tråden! När jag såg "tandtråd" slog hjärnan om, och jag kom på att jag skulle varit hos tandläkaren nu kl 15:00. Så nu blir det f*n åka av!! :DDD Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
haha, sweet nofx :p +++++ beggz +++++ |
|
|
Hej. Ang: 'Men jag har framförallt en grundligande fråga: Varför i h....e ska man ta bort beteckningen över huvud taget???? Är det för att folk tror att deras bilar ska förväxlas med M? Jag tror inte det funkar så...' Själv så tog jag bort mitt M3 märke för att det var snyggast så. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Det e ju fetast att sätta dit ett 316 märke på en M3, blir kul vid rödljusen :) ----------------------- I'll catch you on the flipside! /Bogge. |
|
| Är det någon som vet om emblemet på en e:46 touring enbart är limmat eller om det är hål bakom? Tack på förhand. | |
|
Det är limmat på alla e46 mfl. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Precis, håller med bumper, tycker det är snyggast utan emblem. I början tyckte jag det såg fult ut utan, men med tiden måste jag säga att en bmw utan emblem bak ser mkt stilrenare ut.. +++++ beggz +++++ |
|
|
Kan enbart hålla med bergas..ser helt klart stilrenare ut med märkena borttagna..på min var dom redan borta vid köp..och lika bra var väl det. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
| Bogge: Eller 518 på M5=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.