|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar var huvudbromscylindern sitter på 325 e36 -94. Är detta krångligt att byta? MVH Staffan Bmw cab is the shit! | |
|
Den sitter vid pedalerna. Det är lite pilligt att byta, men inte svårt. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
Ok tack! så den sitter inne i bilen vid bromspedalen? rinner bromsvätskan igenom där så att jag måste tömma ut all bromsvätska innan jag tar bort den? MVH Staffan Bmw cab is the shit! |
|
|
Jag läste nog ditt inlägg lite för snabbt jag trodde att du skrev huvudkopplingscylinder. Därav mitt förra svar. Huvudbromscylindern sitter faktiskt i motorrummet. Den är rätt lätt att hitta och byta. Ser ut så här --> Länk 1. Sug upp så mkt av bromsvätskan som finns i påfyllningsbehållaren. 2. Demontera behållaren. 3. Lossa de 2 bromsrör som går till ABS motorn (1 bromsrör för varje krets). 4. Huvudcylindern sitter fast med 2 bultar, bara att lossa på dem. 5. När du återmonterar allt, så behöver du byta den packning som sitter mellan bomben och cylindern. 6. Lufta som bara den. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.