AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.501

Alpina B12 till salu på Blocket..!

Hej...

Surfade lite på Blocket igårkväll i jakt efter en roligare bil till sommaren.. Har alltid gillat Alpina och speciellt denna B12 modell och gillar verkligen de där 20 tums fälgarna.. Inte ofta man ser en sådan till salu och blev väldigt sugen på bilen men tänkte höra med er experter härinne på Autopower om dessa bilar.. Några tips om vad man skall tänka på..? Annonsören har inte satt ut något pris och jag vet inte vad dessa bilar kan vara värda då de är ganska sällsynta... Skicket och utrustning som avgör kan jag tänka mig.. =)

Mvh
Martin
Här kommer länken till annonsen..

Länk
Visa användare
118
Ive
BMW 520dAT -10 Lifestyle
Hej,

Såg bilen i Malmö för någon dag sedan och den var mkt fräsh snyggt med 4 grova pipor bak.
Priset blir nog högt eftersom det ej finns så många att få tag på. Utrustningen är nog bra för åldern, låt skick och historik ja och plånboken avgöra ditt eventuella köp. Nog lite dyrare att serva, reservdelar osv..
Men men sen är du en av få!

Lycka til!

Mvh Ive

M#POWER
Tjena Ive...

Ja bilen är helt klart en rå glidare.. Tänkte eventuellt på en M5 (E39) också och pendlar lite fram och tillbaka mellan de två... Dock så har Alpinan sina fördelar med att vara lite mer ovanlig och sticker ut lite mer än M5:an.. Lite slöare prestanda i Alpinan men helt okey *väl* och samma inredning osv.. En annan sak som jag tänker på vid mina bilköp är ju även eventuellt värdeminskning.. Alpinan är väl ett bättre köp när det gäller den biten..?

Ska nog maila ett bud till ägaren.. =)

// M
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Känner igen bilen, den är mycket fin. Finns tidigare ägare här på forumet så de kanske kan fylla i med hjälp att svara på alla dina frågor.

Mvh,
Johnny H
Alpina Club Schweden
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.