|
|
|
|---|---|
| som rubriken lyder, märker man någon skillnad om man chippar en sugmotor? Finns chip som ger 20hk och 30nm, är det att lita på och blir de någon märkbar skillnad? Värt priset? | |
|
Min erfarenhet av "Chippning" (UNICHIP inställt på rullande landsväg) av en M5 -95 är: - märkbar skillnad med 20 hk extra? Gissa en gång! 20 hk extra ovanpå dom standard 340 på toppvarvet! Märktes absolut inte alls vid normal körning. Jag jämförde med min AP 22 accelerometer före och efter. Visst blev det skillnad men förvånansvärt litet. - Körbarhet? Min M5:a var förmodligen väl snålt ställd i original för den både tvekade vid gaspådrag och småryckte vid jämn fart på låga- och mellanvarv. Detta blev avsevärt bättre. Från att jag hela tiden varit irriterad över den "ovilliga" motorn (om man nu kan säga så om en M5:a) så blev den en riktigt trevlig bekantskap. Vid minsta gaspådrag efter chippningen oavsett varvtal reagerade motorn kraftfullt och omedelbart. Per L |
|
| okej tack för svaret:) någon mer som har testat på tex 323.325 eller 328? | |
| Jag har chippat min Bmw 325i Coupé -93 med itsfun trimchip. från 192 - 210~ hk. Och jag har inte märkt ngn som helst skillnad, Jag anser som många andra att det inte är lönt att chippa sugmotorer, ska man chippa ska det vara turbo / komressormatad maskin. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.