AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
654

Hur får jag ut låskistan ur dörren-e34?

54
212
540 :D
M5 -99
Porsche 924 -79
Hej!

Mitt centrallås är lite speciellt, man låser, den låser upp, man låser den låser upp, och ibland förbli den låst och ibland inte. Ibland så är alla andra dörrar låsta utom förardörren, och ibland när man låser upp förardörren så "skriker den", irriterande, ja. Så jag köpte en ny, vad jag tror heter låskista, hos bmw. Detta är alltså den delar som "sköter" allt, med vajrar och metallpinnar hit och dit. Jag har lyckats, efter mycket om och men, och ett ordentligt sår, lossa dessa tre torx-bultar som håller fast den i dörren, lyckades också få bort dörrsidan. Nu "hänger" den i två "pinnar" och några sladdar. Problemen är följande, hur får jag ut denne ur dörren? skenan till fönsterhissen sitter ivägen med några rätt rostiga torxbultar, måste jag ta bort denna skena?Går det att lirka ut den? Hur lossar jag resterande "metallpinnar"? det sitter två eller tre kvar, de som var absolut svårast att få loss. En sitter närmast mot dörrens insida, med en metkroksliknande böjning på ena änden, och den andra som är nästan likadan, sitter längst in mot den del av dörrenn som är närmast karossen baktill (dvs, samma sitta som jag skruvade ur dessa stora, hårt åtsittande torx-bultar).

Någon som har förslag, erfarenheter,tips etc? Bilen är en 540 av 1993 års modell.

MVH
Andreas Dahlgren
54
212
540 :D
M5 -99
Porsche 924 -79
kom igen nu :D jag ska gå ut om 1-2timmar och försöka få lite ordning på detta, ge mig tips :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.