AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
945

Svagaste punk på M3 e36

32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Vad är den svagaste punkten på en M3 e36. En bil som servas enligt bok, kanske någon extra olje service men som går hårt, tex lbmwsc köring och allmän hård körning. vad är det som brukar ge upp först. Tex vxl låda, koppling, motor, mm.

Daniel

Länk
Visa användare
77
zesy
M3 Coupé -96
528i Touring -99
523i Touring -06
Har inte hundra koll så, men jag kan dela me mig av mina erfarenheter..
Jag kör inte så jädra hårt me min, aldrig över 3 tusen varv innan motorn är varm..men det här är vad jag vart me om, snart 11 000 mil på mätaren
Då är detta dom första större sakerna som jag har stött på och då har jag en del papper på bilen...
Har precis haft min inne för byte av koppling samt byte av 2 st p-boxar som sitter vid vxllådan plus att dom bytte Hardy-skivan lr va den heter..
Kopplingen har jag haft en fem -sex polare som har fått bytt ungefär vid samma milintervall så de är väl på gång där nånstans..
P-boxarna hade börjat läcka lite, mekanikern sa att dom brukar få byta dom..sen om han sa så bara för att det skulle kännas bättre för min del de vet ja ju inte...
Hardy skivan hade väl hållt en tusen mil till men de hade börjat bli en del sprickor i den så jag tyckte dom kunde byta den me, när dom ändå hade de borta plus att man ville ha de riktigt hundra me´
Så ja brände 9 210 riksdaler på den igår...då man börja fråga sig om de är värt att när man sakta räcker fram visa kortet...
men sen när man sitter där bakom ratten igen så sitter man där med ett stort leende å tänker jaaaaaaaa!!

Anrs är de väl den så kärt omdiskuterade Vanosen om man nu har otur och få problem me den..själv har jag inte haft några problem och då har jag RR Vanosen..

Kamkedjesträckaren är väl nåt som kan börja ge ifrån sig lite läten efter ett tag me..
Är väl de ja kan komma på, då ja inte räknar me bromsbelägg lr nån sån slitagedel..

///Henrik
Visa användare
77
zesy
M3 Coupé -96
528i Touring -99
523i Touring -06
Oj då!! va mycke de blev :D

///Henrik
Precis samma saker byttes på min förra sommaren vid 12k mil
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
ok, tack för snabba och bra svar.

Daniel

Länk
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Bussningarna i bakvagnen är bra att kolla om du har möjlighet att hissa upp. Inte så dyra delar men lite omständigt arbete är det i alla fall..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.