|
|
|
|---|---|
|
Nu är ju detta inte ett akut problem, det är ju snart sommar, men jag vill att grejorna ska fungera... Husomhelst så vill inte dieselvärmaren starta när jag vill. Jag trycker igång den med fjärrkontrollen och den ger signal tillbaks att den har startad. Upp i duschen, på med kläderna och hoppar ut i en bil som borde vara varm, men den är iskall. Jag provar att starta den manuellt, det börjar vina lite i brännaren, men dieselpumpen hoppar inte igång och sen lägger den av helt. Jag har startat den tidigare när det har varit varmt ute utan några problem. Sitter det nåt filter som borde rensas eller vad kan det vara för fel? Tacksam för hjälp! | |
| Kan det inte vara spänningsfall? Har du en ctekladdare? Om inte, skaffa en på t ex clas ohlsson. kör den tills fulladdat, kan ta upp t en vecka med samtidigt användande av bilen. Mvh asken | |
|
hejsan. har hållit på en hel del med min webasto, kan ju säga att efter 3 misslyckade starter av webaston så låser den sig då skall man starta den låt gå 10sek dra ur säkringen i 15sek sen sätta tillbaks säkringen prova starta på nytt. kan ju kålla om det blir för dåligt med ström om det blir under 10,2 volt när du startar den så slår den av efter ca 30sek, webaston kållar sig själv varenda gång man startar den såsom ström,bränsle glödstift fotoöga mm. Nikki |
|
| OK, var sitter just den säkringen? | |
|
min sitter i skuffen där som batteriet är men min e lite omgjord så ja kan ju inte säga om den är där för dig(den berömda f1 säkringen är det) Nikki |
|
| Ok, Jag ska kolla... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.