|
|
|
|---|---|
|
Hade sedan en lång tid tillbaka kommit överens med en bilfirma i sthlm gällande en bil de annonserat ut att jag skulle byta in min bil mot denna samt lägga mellanskillnad. Fick detta bekräftat av säljaren både muntligt och skriftligt via mail, fick sedan vänta tills bilen blev klar (ca 1 månad), hade kontakt med firman ett 20 tal ggr om att jag skall ha bilen och allt var klart och firman skulle kontakta mig när bilen var klar. När det blev dags så hörde de aldrig av sig istället ringde jag flera ggr, jag åkte upp och provkörde bilen föregående vecka och vi skakade hand på att bilen var min men den var ej helt klar då heller. Jag ringde och mailade men fick ej svar längre... Efter några dagar får jag ett mail där säljaren skriver att han drar sig ur detta avtal då hans kollega ej godkänner detta, jag frågade varför jag då fått väntat sedan början på mars och varför han ej kunde säga detta när jag åkte upp till sthlm och provkörde bilen, detta kunde han ej svara på! Det hela var en stor bluff från deras sida och han hade fått bättre bud på bilen antagligen, väldigt otrevlig blev han då han ville dra sig ur. Jag meddelade via mail att detta ska jag gå vidare med då jag känner mig lurad och då fått vänta så pass länge för ingenting samt gått miste om inbyte på annan bilfirma där jag även fick 16.000 kr mer för min bil. Jag skriver ej ut denna firmas namn men de har inte funnits sålänge och verkar vara oerhört oseriösa då ingen annan på firman kunde hjälpa mig i detta ärende fast de lovade! Vad gör man i ett sådant fall? De skriver på deras hemsida att kunden är väldigt viktig och att kunden skall vara nöjd både före och efter köp hos dom, detta stämde absolut inte in... | |
kilroy |
Har du betalat handpening på bilen? Har du ett underskrivet preliminärt köpekontrakt? Om inte så har du väldigt små möjligheter att få någon ändring till stånd. I princip har ju företaget rätt att sälja bilen till vem som helst. Dessutom...om du uppfattar företaget som oseriöst så är det väl bara en fördel att det inte blev någon affär...eller hur? Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Du skriver att du fick vänta en månad tills den vart klar, vad var det du väntade på egentligen? Vad skulle dom göra som krävde att du var tvungen att vänta en månad? |
|
|
*Ursakta texten, skriver pa en tillfallig dator* bilfirman ville ej ta emot handpenning nar jag provkort bilen, de ville inte heller skriva kontrakt och lovade att bilen var min da jag akt upp och provkort den. Jag fick vanta for de skulle reg besiktiga bilen da det var import bil. De tog min tid i over 1 manad och holl inte ett ord av vad vi kom overens om, jo de var bra att det anda ej blev kop....jag skulle fa en garanti som ingick, men sedan sa de att jag skulle fa betala for den nar jag var nere pa kontoret.... De har satt ut fler annonser pa bilar man kan *boka* och da fa rabatt. detta for att fa en garanterad kopare och sedan nar bilen ar intagen borja med budgivning och fa bast pris tydligen.... Oerhort dalig stil, de vet hur de ska komma runt vad de lovar.... |
|
| håller med kilroy. vad glad att det inte blev affär. satsa på en seriös bilfirma. | |
|
Ursäkta men.... Ta ett gott råd; Om man skall köpa en bil av en seriös bilhandlare så skriver man ett kontrakt där alla villkor som gäller angående pris, leveransvillkor eventuella åtgärder osv finns med, annars gör man ingen affär Har du inte gjort det så är får du finna dig i att du är lite för naiv och blåögd, och har förhoppningsvis lärt dig något av detta. Var glad att du inte förlorat några pengar på denna affär, och var lite tuffare och kräv lite mer formalia till nästa affär du gör. Världen är full av bilskojare som tjänar pengar på blåögda och naiva personer..... Mats BMW CS #5847 |
|
|
Något liknande hände just mig. Men av en privat kund, hade bestämt mig för att åka och kolla på bilen, hade ordnat fram pengar. Är cirka 30 mil till det ställe där den fanns, ska åka imorgon förmiddag och fick just ett sms där han skriver att en annan har ringt och sagt att han får tre tusen mer för bilen än vad vi har kommit överens om men att jag har första tjing på den men får då gå upp tre tusen. Nåt som hänt någon annan? Känns som om det är ganska oseriöst beteende, visst hade jag kunnat betala det priset han vill ha nu men inte på det här sättet. |
|
|
Sleepwalker: jag gjorde exakt så när jag sålde min 530, hur ska man annars göra? Forlora pengar bara för nån har ringt en halvtimme tidigare? Jag fattade inte alls varför köparna blev upprörda när jag ringde och meddelade att jag fått ett högre bud - det stod klart och tydligt 34900 eller bud i annonsen. T.ex så stod en kamelryttare och plingade på min dörr 3 timmar i sträck när jag låg och sov, vägrade sluta fast jag sa till han att jag inte sovit på 24 timmar och att han var välkommen tillbaks och att bilen stod på parkeringen som han tydligen inte hittade till (20 meter bort) han och hans bror ringde även 20ggr under dessa 3-4 timmar. Slutade med att han och hans bror köpte bilen på eftermiddagen... Gissa om jag blev förvånad att man blev totalt nedringd för en 530 touring v8 -95 för 35k feb -07 |
|
|
Om man kommit överens om en affär är det bindande för båda parter. Även om man skrivit: "....eller bud". Därför är det fel att byta köpare. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.