|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Har sökt som en dåre och kommit fram till att folk verkar gilla Megiuars 40, samt någon Turtle inredningsrengöring... Grejen är den att inredningen har blivit solblekt, då det är en cab vi pratar om och jag vill återställa den forna färgen. Jag har kommit fram till att Turtlen verkar vara bra, men återställer inte färgen samt att Megiuars ger en lite fet yta, vilket jag verkligen inte vill ha i min cab. Någon som kör cab som har några tips? Vill inte höra något om skokräm eller silikonbaserad vinylglans ;) | |
| Kör alla runt i skitiga cabbar, eller orkar folk inte svara? ;) | |
|
Inredningen som instrumentbrädan? |
|
|
I så fall rekomenderar jag Smartabs Vinylshield som plockar fram materialens orginal utseende utan att göra det det minsta fett eller onödigt blankt. Funkar även perfekt till alla annan gummi, vinyl och plast, som golvmattor, däck |
|
|
Det fina med MG40 är att det håller sig BRA. Ok, lite blankt och flåttigt är det i ett par veckor men när du sedan resten av sommaren bara torkar med fuktad disktrasa så har du igen det mångfallt. Till skinnet använder jag BMWs egna läderlotion. Även den lite blank i början men bara ett par dagar sedan håller det sig fint hela sommaren. När allt är smort så är det som sagt bara att torka med fuktad disktrasa. Skitsmidigt och går fort samt att hela inredningen är som ny på en kvart. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Nog ser det flottigt ut allt:O Länk Nä ush och fy för silikonprodukter som ger en blank yta, rena trafikfaran, samt att det efter några veckor av sol har "brännt" in i plasten och åldrat den lite extra helt i onödan i stället för att skydda den mot uv ljus etc... MVH/ |
|
|
Tack för svaren! Har ett humm om vad jag ska pröva för produkter nu! |
|
|
BMW Läder lotion kör jag på allt! Stolar, instrument bräda Det blir matt och det blir inte flottigt och blankt. 1.Applacera läderlotion på en tvättsvamp. 2. Kör först på skinn sätena. Lotion jobbas in i svampen. 3. Kör sedan på alla andra paner osv i bilen. 4. Låt torka 30 min. 5. Ta en ny tvättsvamp. Torka bort allt. Resultat = Matt finsish, utan fett och flott. Har inte funnit något bättre medel än detta för inredeningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.