|
|
|
|---|---|
|
Måste bara dela med mig av en sak som hände i dag. Sitter i lugn och ro på väg mot sthlm (Mellan Enköping Och sthlm), Kör ca 180-190 när jag ser en MC som ligger ca 300 m framför mig i ungefär samma fart. Kör i kapp honom, han släpper förbi. Men han lägger sig nära, vi kör ungefär 200 när han liksom gasar mot mig hela tiden. Tänkte att de kan vara kul att gasa, han hade ju en ZX9-R så den borde ju gå lite. Trycker fullt på 5:an, är tvungen att bromsa för en bil framför i ca 250. Han gör samma sak igen, håller nu pedalen i botten en längre stund. Tittar ned på Hastighetsmätaren, 290... MC:n är ca 200m borta. Stannar till i Tensta korset lite senare, Föraren tittar väldigt förvånat och skakar på huvudet. Fan va härligt att köra ifrån hojjar som tror dom är hur snabba som helst. | |
|
Härligt! Ge dom vad dom tål ! :) ICQ: 7386329 dalnet: #bmwpower myztx |
|
|
Tjena Det fanns ett annat inlägg från just en plastraketförare ZX9 som kört mot en E34 Han var glad iallafall. mvh |
|
| det är nog fler som skakar på huvudet. | |
518i slow mobil |
hur fort går din B10 då? 518, ekonomi med nöje! =) BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
|
Vet ej. Har inte kört fortare än 290 (mätarfart). Men de är ju ett enormt tryck även vid den farten. Jag är övertygad om att den enkelt gör mätaren i botten = 320 |
|
|
Enligt BMWPower test av en B10 Biturbo som kom in på sidan igår så ska topphastigheten enligt Alpina vara just 290 km/h. Då är ju frågan hur mycket mätaren visade fel. mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
|
Eller så är frågan om mer hk ökar toppfarten... De är nog ganska troligt. |
|
|
100km/h = 2100 rpm på min bil... Kollade i en lista. känns som den går ganska rätt. (mätaren alltså) |
|
| B10Biturbo394: Hur vet Du att hastighetsmätaren går rätt bara för att den visar 100km/h då varvräknaren visar 2100rpm? Glöm inte att även varvräknaren lider av viss felvisning. Varvräknarens felvisning ger upphov till ett ännu större fel på hastighetsmätaren. | |
|
Jag har mätt upp varvräknaren, så den går rätt. Enligt växellåda, bakaxel och hjul så ska 2100rpm på 5:ans växel vara ganska exakt 99km/h. Med andra ord inte så stor felvisning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.