AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
905

Vägval Karlsruhe - Stockholm

Ma
9
MartinC
323ti compact e36 -97
hej!
Överväger allvarligt att inhandla en bil i Karlsruhe för att därefter köra hem den. Det är ju en liten bit att köra så jag vore tacksam för tips om vägval i Tyskland. Har aldrig gjort detta förut. Tänkte ta färjan travemunde-trelleborg för att få ett litet avbrott i malandet. Hur lång tid kan det ta att köra den här sträckan (tar nog inga pauser innan färjan)? Kanske ska tillägga att jag ev. tänkt köra under 1 maj, kan detta vara ett hinder?
tacksam för alla tips!'
/Martin
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej!

1´a maj är helgdag i Tyskland precis som i Sverige så om du inte åker ner dagen innan så kan det bli problem ;-) Själv köpte jag faktiskt min M3´a i Tyskland just på Valborgsmässoaftonen och då var det ett ganska bra "prutläge" iom att banken stängde tidigare den dagen. Jag sa precis som det var att min bank stänger om 1 timme så vill ni göra affär så är det hög tid ;-) för i morgon måste jag åka hem till Sverige igen.

Mvh Jimmy

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Du kör först mot Frankfurt sedan Hannover - Hamburg för att i Hamburg svänga av mot Lübeck - Travemünde.

Sträckan är ca 70 mil och bör ta 4-6 timmar beroende på hur fort du kör.
Kör du första maj så slipper du långtradarna och en stor del av trafiken vilken borde göra att känner du för att köra riktigt fort så bör det gå.

Körde själv 694km på 4.5h annandag påsk. Snittfart 154.

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Ma
9
MartinC
323ti compact e36 -97
Tack för informationen!
Herr gaspedal, det var precis vad jag behövde veta.Tackar! Nu blir det nog inte 1 maj ändå utan tidigare.
En annan sak, säljaren (firma) vill faxa kontrakt för underskrift. Vad förbinder jag mig till om jag skriver under och faxar tillbaka?
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Det beror på vad det står på kontraktet =)

Jag misstänker att genom att skriva på så binder du dig till att dyka upp på utsatt datum och köpa bilen. Skriv till innan du faxar ner att bilen ska vara felfri etc.
Vad är det för firma du köper hos?

Ma
9
MartinC
323ti compact e36 -97
Ok, bra tips. Vad heter felfri på tyska? Men vad händer då om jag inte dyker upp av någon outgrundlig anledning? Inte för att jag låter bli att åka, men gud vet vad som kan hända... Är det bindande ekonomiskt på något sätt?
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Gissar på "ohne mängel" men jag lämnar ingen garanti på att det är rätt =). Någon annan kanske kan rätta mig?

Vad som kan hända vet jag inte, kanske står i kontraktet?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.