AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.370

Bilfirman lovade besiktiga bilen innan leverans, har nu körförbud. Vad göra?

co
54
compa76
528iA -99
köpte min bättre begagnade bil hos en bmw-återförsäljareoch försäljaren lovade att besikta den innan jag kom och hämtade den, hämtade den och frågade om den gått igenom bes utan anm. och han svarar javisst... tänkte inte nå mer på det förrän för nån dag sen då det damp ner en lapp i brevlådan där det stod att jag har körförbud för den inte är besiktad... (har slutsiffra 1) det står på köpekontraktet att han skulle besikta bilen, vad är rimligt, kompensationsmässigt för en sån sak? har ju kört omkring två veckor med körförbud nu för att jag i min enfald litade på honom....
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ta kontakt med säljaren, kräv att han tar in bilen omgående och besiktigar den. Under tiden ska han givetvis förse dig med en likvärdig lånebil. Det är det minsta jag hade krävt.

________
Bilblogg:
Länk
co
54
compa76
528iA -99
har varit i kontakt med honom och han kan komma och hämta den och lämna en lånebil på måndag, orkar inte tjafsa om nån hyrbil till helgen då jag inte ska köra nåt i helgen, men kan man kräva nån kompensation för att han gjort som han gjort? trodde man kunde lita på bmw-återförsäljare...
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Kräv att det ska ske idag, inte på måndag. Tänk om det är bra väder i helgen och vill åka någonstans. Eller be att få låna en lite finare bil som kompensation.

Min erfarenhet är att aukt. BMW gör det de kan för att hålla kunden nöjd. Så ta upp det med säljaren.

________
Bilblogg:
Länk
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Eller ge f#n i affären om du har möjlighet.

BMW - Beroende Med Wilja!
co
54
compa76
528iA -99
nu är det bara det att firman ligger ca 10 mil härifrån, så jag får nog nöja mig med att han kommer på måndag om han nu gör det...
får gå på promenad i solskenet istället...
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Att fela är mänskligt, jag tycker kanske inte att det är så mycket att hänga upp sig på. Självklart är det korkat och onödigt, speciellt när du frågade en extra gång, men han tar ju bevisligen sitt ansvar och åker 20 mil för att ställa felet tillrätta. Jag tror inte du kan räkna med någon kontant kompensation (du har ju inte lidit någon speciell skada), men du kan alltid försöka få lite extra rabatt på kommande service, eller om du har något tillbehör du vill ha. Bättre att hålla sig kompis med firman och göra klart för dem att du har en tjänst upp på dem.

Om de däremot börjar tjafsa, speciellt om du får någon anmärkning på besiktningen, då är det bara att köra hårt med ARN och allt. Men jag tror han är för smart för att låta ärendet eskalera.

mvh Johan
co
54
compa76
528iA -99
hade inte tänkt mig nån kontant kompensation, mer nånting som skulle vara dyrt för mig men billigt för honom, servicen (insp II) ingick i köpet , (en grön kvar nu), men har ni nå tips på nåt dom skulle kunna göra extra när man lämnar in den på service
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.