|
|
|
|---|---|
|
Fick upp ögonen för "claying" som är en slags "lera" som man använder för att få bilen riktigt ren. Mer information om produkten finns här: Länk Jag har sett en hel del otroliga resultat på brittiska bilvårdsforum, men det verkar inte vara speciellt utbrett här i Sverige? Någon som vet något? | |
|
utan att ha varit inne på din länk där, så kan jag nog påstå att det är samma typ av lera som vi i viss utsträckning använde oss av under min tid på MRCap. funkar skit bra i kombination med typ window cleaner-fönsterputs.. fick in en bil som stått jävligt nära järnvägs spår, jävligt länge.., en champ färgad audi A6. bilen var helt svartprickig typ dubbsmuts, fast detta satt som berget,gick ej bort med maskin polering.. det var bara att ta fram leran som gjorde jobbet galant, men vi var flera som hjälptes åt..tungt att gno.. så funkar gör den!, men sen hurvida man har ngt direkt behov av den förutom i extrema fall.., det kan ju diskuteras. who´s the man? |
|
|
hej jag beställde en claybar från hawaii men verkar vara samma, hade lackdamm på min förra bil och det gick bort prfekt hur enkelt som helst och som guwib säger så skall man nog ha liknande window cleaner i smaband, själv fick jag en flaska med som var något som vatten dvs lukfri och färglös. |
|
|
Ska ge det ett försök :) |
|
|
Jag har använt ett par förpackningar av clay-bars och tycker det fungerar kanon faktiskt! Lite tidsödande men det är inget problem för mig.. Lite tråkigt också att man mer eller mindre måste tvätta bilen en gång till efteråt då det alltid blir ränder från "lube" vätskan, i mitt faill är det QD från Meguiars.. Men, men. Funkar mycket bra imho! /Marcus |
|
|
Clay fungerar kanon om man inte vill tvätta med syra. Syrabaserade tvättmedel etc plockar saker som flygrost, nedfall från träd, då man slipper gnuga med lera SOM repar lacken hur man än vrider och vänder på det. Men har man ingen tillgång till syra och ska polera efter så är lera en kanon produkt. MVH/ Nicklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.