|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om BMW tyskland är mindre seriösa av sig ? Har skickat ett par e-mail till de utan svar från någon av de ? Skrivit då i Engelska och i Tyska med hjälp av Babelfish. Kanske inte blir bästa Tyskan men ändå ? Är det bästa att man ringer eller hur är det där nere ? | |
|
danieel: Detta har varit uppe för och många handlare i Tyskland föredrar tel alt fax, trots att det är 2007 |
|
|
Det varierar ordentligt mellan olika handlare men generellt så är nog tyska handlare lite sämre på e-mail än svenska. Jag har köpt båda mina bilar från tyska handlare där första kontakten varit e-mail på engelska men det var en hel del bilar som jag mailade på där jag inte fick svar. Jag skulle aldrig använda mig av Babelfish för att översätta till tyska för ett mail jag ska skicka. Om man inte kan tyska eller har möjlighet att få hjälp av någon så tror jag det är bättre att skriva på engelska. De större handlarna har i regel någon som hyffsat behärksar engelska i tal och skrift. ___ //Ulf |
|
|
De är i högsta grad seriösa, dock lite framtidsfientliga, mer så än svenska bmw återförsäljare faktiskt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tyskar är relativt svenskar latecomers på webben. Dessutom är tyskar som är lite äldre inte särskilt duktiga på engelska och kan möjligen avstå från att svara av denna anledning. Jag har använt telefon för en första kontakt så att de ser att jag är seriöst intresserad och därefter mail, något som förenklas av att jag är tyskspråkig. Mvh Mikael |
|
|
Oj nu såg jag att du använt Babelfish. Jag tror inte att en text som skickas av okänd persom som skrivits med hjälp av Babelfish anses som annat än ett dåligt skämt (även om det var ett tag sedan jag testade tjänsten). Försök att skriva på engelska eller be en kompis om hjälp. Mvh Mikael |
|
|
Misstänkte att tyskan där blir riktigt dålig om man använder babelfish... Men man skickade ett mejl i både engelska och tyska. Fick inget svar heller... Jag ska ringa ner istället :) Hoppas man får bra pris på bilen eller lyckas pruta på den då det är i högsta laget men är väldigt bra utrustad. :). BMW FOR LIFE |
|
|
Kan hålla med om problematiken med BMW-säljare i Tyskland. De tycker nog kanske också att det är lite jobbigt med export samt att prata engelska definitivt. Har även upplevt att de "svalnar" mitt i processen. Hade köpt en helt annan bil än vad det till slut blev om säljaren hade agerat annorlunda. Den jag till slut köpte av pratade bra engelska och var otroligt serviceminded. Skannade in dokumenten och mailade istf fax tex. Bäst är naturligtvis om man pratar tyska och gärna är ganska artig; Herr Bauer etc. Då får de lite respect för en vilket de är vana att ha gentemot tyska "farbröder". Kompissnacket går inte hem där som det kan göra i Sverige. /Touchdown |
|
|
Har ringt de två gånger nu.. Först pratade men med en säljare som skulle återkomma inom 10 min. Efter jag la på satt jag och tänkte om jag gav rätt telnummer. Väntade 40 min och ringde tillbaka igen. Pratar då med en helt annan säljare som oxå sa att han återkommer om 10 min han får då helt rätt nummer :) men ingen av de två ringer tillbaka på ca 2 timmar. Det är Riktigt dålig service. DÅ hoppar man över detta objekt. |
|
|
Låter underligt. Du har all rätt att härskna till över denna nonchalans. Måhända de inte vill sälja några bilar eftersom de vill öppna ett museum och använda sina befintliga bilar för det? Mvh Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.