|
|
|
|---|---|
Calle Persson |
Har problem med min förardörr dom inte går att öppna utifrån.. den blev bara sämre och sämre, handtaget "tog" bara längre o längre ut och till sist inte alls.. nån som vet hur amn justerar eller måste lås- kistan bytas?? |
|
Hade liknande problem, för att få upp dörren var man tvungen att rycka hårt som bara den i handtaget, innifrån inga problem alls. Lämnade in bilen för att få handtaget justerat. Som ny efter det. Låskistan behövde inte bytas (vid det här tillfället, bytte senare pga att låsknappen inte orkade upp, men det är en annan historia). |
|
|
Har samma fel på min 330 cab.. på passagerar dörren så orkar den inte låsa upp ibland.. och även ibland så ser det ut som den låser upp men dörren går inte öppna så brukar då låsa med fjärren och sedan låsa upp igen.. men har även ett problem att fönstret där åker upp för tidigt så dörren kan studsa ut igen om man har otur.. trodde detta var de var lite kallt i vintras men händer fortfarande.. ibland går dörren igen ändå men fönstret ligger utanför och ett värre vindbrus hörs då brukar man få fälla ner och upp fönstret igen. Någon som har någon ide på vad de kan vara så här på rak arm? /burner |
|
|
Bruner: byt låskista Att c-låsmotorn inte orkar låsa upp tror jag nån lyckats lösa genom att smörja låset/konstruktionen, vill minnas jag läst något sådant. Jag lät byta låskistan, knappen som tidigare knappt rörde sig ibland flyger nu upp som ett skott. Problemet med att rutan åker upp för fort låter som att microbrytaren som känner av öppen/stängt strular. Tror att den sitter i låskistan. |
|
|
Okej, tackar.. men grejen är att fäller man ner fönstren så sticker det upp 0,5cm kanske på passagerar dörren.. men har nu haft nercabbat hela helgen och inte råkat på något av dessa problem att dörren inte går öppna mm.. kanske dåligt batteri? har köpt ett nytt redan för 1800kr men sitter i min E36 318 nu.. då jag behövde nytt till den innan den skall säljas.. så skall ta gamla cabbens bat i den sedan och ta de nya i cabben hade jag tänkt.. Tack för tipsen i alla fall. /burner |
|
|
Bruner: Batteri?? Orkar batteriet driva startmotorn så att bilen startar borde den klara låsknappen utan större besvär. Huh?? Vad menas med: "men grejen är att fäller man ner fönstren så sticker det upp 0,5cm kanske på passagerar dörren" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.