|
|
|
|---|---|
| när ja vrider på tändningen på min 535 så går fläkten på fullt även om jag stänger av alla reglage... ringde till bmw som trodde att det var ett motstånd som var trasigt... det skulle sitta under handskfacket men jag hittar inget där.. nån som vet vart det sitter, hur det ser ut eller om det är nå annat fel? tacksam för svar! | |
| Tror det ska sitta bakom sterion och färddatorn, men inte säker. | |
|
Hm vad jag har förstått så ska det sitta till höger om förarens knä, dvs på den vänstra sidan om mittkonsolen och man demonterar "väggen" för att komma åt motståndet. Ofta är det en lödning som släppt på motståndet som man kan löda fast igen så allt fungerar, men det gäller att vara mycket försiktig när man rör och håller på och demonterar motståndet då det är känsligt. |
|
| läre man ta bort själva "ramen" runt växelspaken för att komma åt motståndet? med ramen menar jag denna: Länk | |
|
Pa en bil utan Ac sitter fläktmotstandet, modell e34 monterat pa höger sida om mittkonsollen nere vid fötterna, för att montera ut fläktmotstandet maste man först montera bort en liten beklädd inredningsdel som siitter monterad med en skruv. Pa en e34 med Ac sitter fläktmotstandet monterat pa vänster sida av mittkonsollen, och monteras ut pa samma sätt som som pa den vänstar sidan. Fläktmotstandet pa en sa pass tidigt e34 bestar av tre fjädrar i en ram, som oftast är vit eller brun. |
|
![]() 13.412 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Angående ramen och hur man lossar denna. Börja med att lossa växelspaksdamasken. Den sitter fast med två plasthakar på varje långsida. Tryck in ena långsidan, se Länk bild, för att få loss ena sidan och sen drar du försiktigt i motsatt riktning för att lossa hakarna på andra sidan. För att lossa ramen måste du börja med att lossa den i dess främre fästen dvs närmast motorn. För in handen under ramen, se Länk bild, och dra rakt upp. Där fram sitter ramen fast med totalt fyra plasthakar, två på varje sida. När du fått loss plattan där fram trycker du fram ramen någon centimeter så de två plastskenorna bak på ramen lossnar och du kan nu lyfta bort hela ramen. På denna Länk bilden kan man se undersidan av ramen och var de fyra plasthakarna där fram och de två plastskenorna där bak är placerade. |
| så här ser det ut när jag har tagit bort den lilla inredningsdelen på vänster sida: Länk Länk och så här ser det ut på höger sida: Länk hittar ingen brun eller vit ram men ni kanske ser på bilderna vart motståndet sitter | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.