|
|
|
|---|---|
|
Mkt bra forum & guide; Länk M V H Stephan Min bil: Länk | |
| Sweet! | |
|
Fick höra mina guider hittat hit:) Kommer komma många mer bara jag får tid att göra dem. Kom gärna med förslag på van ni vill se i guiderna fram över. MVH/ Nicklas |
|
|
Väldigt bra fotat i din guide Niklas.. Tips på andra guider skulle kunna vara tex. - Underhåll och rengörning av fälgar - Hur ta hand om en kraftigare repa eller reva i skinn eller tyg - Underhåll och förbättring av bilrutor och lyktglas - Rengörning av innertak - Underhåll och uppfräschning av billack Det finns säkert några andra typ guider för några av de förslag jag lämnade och ursäktar mig således för de tår jag trampat på nu :o) / Peter |
|
| Kan bara le, mer behövs inte sägas :o)) | |
|
NicklasO har använt precis samma metod innan jag läst och sett bilderna på din aluminiumpolering, på beg.fälgar jag köpt och då polerat upp "trottoarkanten" som var lite skadad i lacket och nu är högglanspolerat, svårigheten för mig var att få bort det tjocka och hårda skalet av gammal lack, till slut skrapade jag av lacket medelst rakblad men det var hårt, då jag fick lite repor efter rakbladets arbete vattenslipade jag lätt med 200 papper därefter med 400 papper och därefter med autosol jag fick kanonresultat men hade behövt lite mer slipmedel i autosolen fick köra länge med maskin men kunde nog slipat med finare papper först men hursomhelst en blank ring på fälgen mot däcket fick jag mvh Uffe/bildock |
|
| NicklasO: Fortsätt gärna att uppdatera oss med nya guider! Hoppas se en lackpoleringsguide alt. lackförseglingsguide innan lördag! ;) | |
|
Då det är högsässong nu finns lite tid att uppdatera guiderna, men jag har iaf hunnit med en provisorisk poleringsguide samt även hur man rengör sina tygmattor enkelt. Polerguiden fungerar klockrent på BMWs äldre lacker. Det kommer bättre så fort jag får tid. Håller väen påa tt våtslipa en nylackad bil som förhoppningsvis kommer bli en guide framöver. MVH/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.