|
|
|
|---|---|
| Är det samma lmm som sitter i en 750 -92 som i en 750ia -88 | |
|
Jag jämförde på realoem.com och det är samma reservdelsnummer på en från 88 som en ifrån 92. Men mer kan jag inte lova. Kanske någon här på forumet som vet säkert. 13621733678 på båda. Länk Länk |
|
| Det hade ju varit nice om det är samma. 500kr styck tror jag kan väl vara ett pra pris | |
Paap Reeder |
... innan du köper: Håll dom mot solen och kika så att glödtråden ser hel ut. Montera sedan utan luftfilterboxarna anslutna och varmkör på en dammfri plats. Varva till 2000 rpm och be en kompis stänga av motorn ... efter några sek skall tråden glöda till ... då kan man till 93,8 % vara säker på att LMM är ok. MVH /// Paap R |
|
Dem passar till alla årsmodeller mellan 88 och 94, har även kört med dem på en -98 och det fungerade klockrent det med. MVH Robban B |
|
|
Kan även vara värt att notera att M50B20 verkar ha samma LMM som M70n Länk |
|
Paap Reeder |
... glömde en sak. Starta och jacka växelvis loss anslutningarna till LMM. Vid fungerande LMM skall den rossla till litet och sedan gå normalt på bara den ena eller den andra LMM ansluten. Går den på det viset är LMM = OK. Boxarna tar nämligen "kompisens värden om dom ser vettigare ut". MVH /// Paap R |
| Det är dock inte garanterat att em lmm är hel för att glödtråden är OK. Jag grejade med en volvo för ett tag sedan, glödtråden var hel men den typ magerrykte och hade hyss för sig som försvan med en annan lmm. | |
| vad kan det vara för fel när min bmw 750-95 går bra då den är kall men börjar rycka när den är varm? | |
|
någon av tempgivarna skulle jag gissa på! Då får den fel signal om bränsleblandningen. MVH Robban B |
|
| Hej!tack för det,kan det möjligtvis vara något annat så som bränslefilter eller?Är det vanligt på den här modellen att det är tempgivaren?Mvh tony | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.