AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
936

Montera farthållare i 540-93 hur mycket jobb?

Ma
63
Maxer_
540iA - 93
Har tänkt att montera en farthållare i mon 540-93 då detta är det enda som saknas i utrustnings väg

Hur svårt är det? Någon som har gjort detta?
__
260
__MiCkE__
750iA -89
jag tänkte också montera farthållare i min 535.. och där finns ju redan kablaget fördraget så man behöver i princip bara motorn, styrboxen och spaken. Ev nån givare vid bromsen och kopplingen. Är det samma på din så skall det nog inte vara speciellt avancerat.

MVH
Micke
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
__
260
__MiCkE__
750iA -89
finns den svenska versionen att tillgå? då min tyska inte är den allra bästa!
rsarits
Eftermarknadsfarthållare är enkelt att montera, särskilt eftersom du har automat.
Jag monterade det i min 530IA, det tog ett par timmar totalt.
Enkelt uttryckt så sätter man en extra gaswire under stora motorkåpan, en strömtjuv på bromsljuskontakten vid pedalerna, och hämtar hastighetsinfo via en svat/vit kabel bakom stereon.
Skitenkelt.
Ma
63
Maxer_
540iA - 93
Okej, men om jag ska ha något så ska det vara bmw orginal

Tack för tipsen ska kolla lite
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Japp! Kolla skrotar o börsen! Länk

BMW - Beroende Med Wilja!
Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
Mkt enkelt att montera, allra helst för dig som har automat då du slipper montera fästet för kopplingskontakten, ca. 1,5 till 2h arbete totalt. Följ bara beskrivningen som Erik länkar till. Delarna köper du lättast från en skrot där du lämpligen monterar loss delarna själv. Original delar är helt klart att eftersträva mhy till funktion, drift mm.

/Z-motor
ch
76
chappy
120d -08
jag har utfört denna mycket fina montering efter det som ErikW länkar till min tyska är inte bra heller men bilderna ger en hel del
hade bara lite problem med att få det att funka från början, bromshjuskontakten värkar vara det som stular för dom som eftermonterar ett orginal även så för mig men det löste sig med att köpa en ny kontakt gord för bil med farthållare
god lycka med monteringe
/Christer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.