|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt att montera en farthållare i mon 540-93 då detta är det enda som saknas i utrustnings väg Hur svårt är det? Någon som har gjort detta? | |
|
jag tänkte också montera farthållare i min 535.. och där finns ju redan kablaget fördraget så man behöver i princip bara motorn, styrboxen och spaken. Ev nån givare vid bromsen och kopplingen. Är det samma på din så skall det nog inte vara speciellt avancerat. MVH Micke |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| finns den svenska versionen att tillgå? då min tyska inte är den allra bästa! | |
rsarits |
Eftermarknadsfarthållare är enkelt att montera, särskilt eftersom du har automat. Jag monterade det i min 530IA, det tog ett par timmar totalt. Enkelt uttryckt så sätter man en extra gaswire under stora motorkåpan, en strömtjuv på bromsljuskontakten vid pedalerna, och hämtar hastighetsinfo via en svat/vit kabel bakom stereon. Skitenkelt. |
|
Okej, men om jag ska ha något så ska det vara bmw orginal Tack för tipsen ska kolla lite |
|
|
Japp! Kolla skrotar o börsen! Länk BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Mkt enkelt att montera, allra helst för dig som har automat då du slipper montera fästet för kopplingskontakten, ca. 1,5 till 2h arbete totalt. Följ bara beskrivningen som Erik länkar till. Delarna köper du lättast från en skrot där du lämpligen monterar loss delarna själv. Original delar är helt klart att eftersträva mhy till funktion, drift mm. /Z-motor |
|
|
jag har utfört denna mycket fina montering efter det som ErikW länkar till min tyska är inte bra heller men bilderna ger en hel del hade bara lite problem med att få det att funka från början, bromshjuskontakten värkar vara det som stular för dom som eftermonterar ett orginal även så för mig men det löste sig med att köpa en ny kontakt gord för bil med farthållare god lycka med monteringe /Christer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.