AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
690

M3/5/6 eller F1?

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
1. En valfri M-bil i present från BMW, specad enligt önskemål.

2. En heldagsträning i Heidfelds F1-bil på valfri bana.

Vad väljer du och varför?

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
larsssss:

Behöver du verkligen fundera på det:))

Utan att tvecka hade jag valt F1 ett upplevelse kan inte värderas i pengar utan måste upplevas.

Själv har jag funderat på liknande upplevelse med en F1, i bland annat Ungern. vi kanske ska åka ihop?

Utan tvekan F1 ..En sån upplevelse går nog inte att jämföra men vist är det lockande med en valfri M bil. Men som sakt det hade blivit F1 bilen

\\\Linus
En M6 med allt! :-)
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
F1 är bara en dag o med en M kan man leka F1 varje dag!
Jag tar M! Men vet inte vilken....

BMW - Beroende Med Wilja!
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
starre, lite funderade jag nog, men valde samma som du och Linus, av samma skäl: en hel dags körning i en F1-bil skulle vara en unik och antagligen en en-gång-i-livet upplevelse som inte kan värderas i pengar.

Bones, varför då? Svaret skall motiveras!

Grabber, om du med leka F1 menar att upplevelserna ligger nära varandra eller att känslan av att köra en M-bil (hur fantastisk den än är) skulle kunna fungera som ett substitut håller jag inte med. Skillnaden är nog betydligt större än så.

/Lars

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
starre, kan man köra F1-bil i Ungern?

/Lars

larsssss:

Yes det kan man om man vill dvs:))

Se din power mail

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
En Fullutrustad M6 som jag senare hade sålt :)
en m6:a med extra allt samt en massa individual grejjer oxh färg
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
En svart M6 med det mesta.

Visst är det säkert en riktigt upplevelse att köra F1 men jag tror inte jag skulle kunna hantera den som den förtjänar... Sen att få leva med en M6 skulle vara en upplevelse som jag nog också bara kommer göra en gång i livet. Jag har svårt att se mig nån dag kommer köpa en bil för miljonen medan den är av senaste modell, helt ny. Så även det skulle vara en upplevelse enligt mig.

Sen att även tio år senare kunna njuta av min M6 som bara jag ägt och skött skulle också vara trevligt.

Mvh Johan
Ac
383
Acous
e21 318i -82
den nya m3:an, inget snack. skulle vara som en dröm, en roligare dröm än att köra F1 en dag
Som grelle skriver att man skulle nog ha svårt att hantera den men för min del hade jag gärna suttit bakom i en sån där två sittsig sen att testa lite hade ju inte skadat.

\\\Linus
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Skulle en dag med en F1 vara värd över en miljon sek? Tycker man det är ju bandagen självklar men för mig skulle jag hellre ta en M6:a. Som många skriver är det säkert en gång i livet upplevelse att köra en F1 men efter några år skulle iaf jag ångra mig och istället leka runt med min M6:a. Egentligen en CSL för bankörning men någon sådan finns ju inte ännu. :-(
Motivation : En dags lycka jämfört med att jag kan vara lycklig varje dag med min (hypotetsika) M6:a.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Jag skulle välja en M5 Touring. Perfekt kombination av familjebil och sportbil!

F1 går bort för jag tror inte att en dags brottningsmatch med en F1:a skulle kunna ersätta dag efter dag efter dag med en M5:a. Tröskeln för att kunna köra en F1:a är så hög att jag tvivlar på att jag skulle få ut så mycket av en dags träning.

/ElakaKatten

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.