|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skulle byta bensinfilter förut, men så fick jag inte loss den lilla insexskruven som filtret sitter fast med. När jag har haft det här problemet förut så har jag värmt på den, och sedan slagit fast en större torx, eller borrat ur. Det har alltid funkat, men nu är det ju så trångt där under, så man kommer nog inte åt, och det känns ju inte så kul o värma så nära bensinfiltret... Vad ska jag göra? / Leon | |
| en alternativ kan vara att limma en insex i skruven, låta den torka och sedan slänga det och ersätta med nytt. | |
|
Det skulle ju kanske funka! Vad ska jag använda för limm då? / Leon |
|
|
Tvåkomponentslim typ super epoxy, låt det härda ordentligt...eller kemisk metall kanske? //Devva |
|
|
Brukar göra så här, (senast i går faktiskt) enkelt och primitivt: En dos 5-56 och ta en kraftig skrivmejsel och slå in ett nytt spår vid sidan av det trasiga insexhålet, samma skruvmejsel eller så kraftiga doningar du har och slå med hammare på mejselhuvudet, håll mejseln så vinklad som möjligt neråt. Väldigt enkelt!! Linlugg |
|
|
Ja, lite våld brukar funka. Problemet är att bensinfiltret sitter på en lite ställning eller vad man säger, så att den ger vika snabbare än vad skruven gör. Så våld funkar nog inte så bra i det här fallet, det är de som är problemet... ´ Förstår ni vad jag menar? / Leon |
|
| Går det att borra bort huvudet på skruven. Det funkar alltid för mig... | |
|
Jo, men problemet är ju då att man måste få bort resten av skruven sen. Och det är inte precis mycket plats för att skruva ut en med tex. en polygrip. / Leon |
|
| ..får en plattång (sån som elektriker brukar använda) plats om du tar bort skruvhuvudet. Mycket smidigare än polygrip | |
|
Det kan det nog göra, men jag tror den sitter för hårt för att man ska orka med en sån. Jag får nog ta den till min meck kille så får han titta på det. / Leon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.