AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
18.159

Blir bränslefiltret verkligen igensatt?

Sida 2 av 2
Visa användare
282
Fatii
528ia sedan 96:a
varit sketmek i snart 6 år och har aldrig bytt ett bränsle filter på nån annan bil än mina egna.. mina byten beror lite på hypokondri pedantism.. lr nått ;)..

anlima: gick det att blåsa igenom det nya då?
an
643
anlima
735iA -87
Det gamla gick att blåsa igenom men det gick väldigt tungt trots att filtret var "urblåst" på bensin , det nya var det väldigt lätt att blåsa igenom. :D
Funderingen jag hade var pga pumphaveriet ,om filtret hade bidragit till pumpraset. Har vait med om pumprelän som sagt upp sig för att filter har varit nästan igensatta med ökad strömförbrukning till pump som följd.

/Mats
Eg
86
Egon84
535iA -92
Har haft problem med igensatta filter en gång med en mazda 323, då på grund av att tankpåfyllningen hade rostat sönder och grus och rost och skit hade kommit in i tanken... Annars har jag aldrig haft problem med soppafilter som satt igen, visst har dom varit skitiga, men aldrig igensatta.

Men ändå, varför låta bli att byta det om man ändå gör service, det kostar ju knappt nåt och så kan det ju som sagt spara pumparna och relän.
Visa användare
10
Gurfen
520i -89
Kan som ytterligare en notis nämna att efter att polarn tankat E85 i sin Audi 200tq -88 så gick den skitdåligt! Idag när vi bytte bränslefiltret så såg det ut som svart gegga... Etanolen löste visst upp en del avlagringar i tanken, så att filtret mår pyton av E85 kan nog stämma!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.