AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
829

Hardtoppförberedelse på Z4

Sn
47
Snojhals
120d-14
Z4 3.0-03
Hej. Jag undrar om det är någon som vet om det är svårt/dyrt eller omöjligt att sätta på en hardtopp på en Z4 som inte är förberedd för det?
Då menar jag med orginalfästen mm som görs på BMW-verkstad.
Jag ska nämligen köpa en Z4:a och vet inte än om den har fäste för hardtopp.
Eller är det så att alla Z4:or är hardtoppförberedda.
Tacksam för svar.
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Är den svensksåld har den garanterat hardtopförberedelse iaf.

Det tar ett tag att eftermontera fästena enligt nån som gjort det på z4um.com (som ångrade bittert att han inte kostade på sig kittet vid nybeställningen av bilen då det var billigt)

Sn
47
Snojhals
120d-14
Z4 3.0-03
Den är inte svensksåld. Vad skulle det kosta att eftermontera tror du?
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Inte en aning. Ring din verkstad och hör efter vad delarna samt jobbet kostar. Det tar ju ett tag att montera grejerna så du sparar nog en BRA slant på att göra det själv.

Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
Om du köper min så slipper du det problemet :)
Si
35
SingleCoil
Alfa Romeo 159 -07
Ställde samma fråga som du i forumet redan förra sommaren, men fick inte aldrig ett riktigt entydigt svar trots kontakt med BMW-verkstad. Du kan läsa på den här länken:
Länk
Sn
47
Snojhals
120d-14
Z4 3.0-03
Ok, det verkar inte som om någon har ett bra svar på denna fråga. Nu spelar det inte längre någon roll för min del. Jag har hittat en Z4 i Tyskland som är hardtop förberedd. Åker ner imorgon och hämtar pärlan.
Om någon ändå skulle komma över denna information skulle det vara roligt att få veta. Det verkar ju finnas fler som undrar.
eF
900
eFx
520d Touring -09
Hej,

tror det är ganska kostsamt att eftermontera, har för mig jag hört siffror runt 10.000kr, men jag gissar att det är ganska lite delar men däremot väldigt mkt jobb i dom pengarna.

Fästena syns som länken ovan beskriver om man fäller ner cabben. Det är som en cylinder i metall på varje sida som man skjuter ner själva hartoppen i. Cylindern syns antingen direkt när man fällt ner cabben eller så sitter den bakom en skyddsplast som man kan ta loss.

/eFx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.