AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.545

Beskriv hur man använder launch control på smg 1

jag har en e36 m3 3.2 jag tror jag gjorde som det stod i min instruktionsbok och när jag släppte spaken så slirade den utav bara h-vete och la liksom aldrig i nån växel riktigt. Den lade inte in en högre växel sen efter när jag växlade upp utan slirade bara. Det luktade tokbrännt i bilen så jag låt den stå några minuter och provade köra igen. Då funkade den som vanligt felfritt både i sportläge(manuellt) och automat. Undrans vad som hände där. Vill fortfarande testa fler gånger vill kunna använda launch controlen.
Nån som kan berätta exakt hur man skall gå till väga för att få launch controlen på smg 1 att fungera bra?

tacksam för svar
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
är kopplingen frisk i bilen ?
tror den är frisk den lägger i växlarna jättefint,iofs ibland när man ger fullgas så mellan 2an och 3an tar det lite längre för den att växla typ "slirar" lite längre men det kanske är helt normalt? ligger jag på 6an i 70 och stampar fullt så "slirar" inte kopplingen på smg:n nått, borde inte koplingen vara hyfsad då? annars så borde väl bilen bara varva men inte dra frammåt eller?

ingen som har lust o beskriva hur man gör en fin start med launch control på smg1?

tacksam för svar.
Det är bara att hålla fram spaken o ha lagom me gas (antar det är plattan i mattan) sen är det bara att släppa spaken. Kommer du inte iväg så är det något fel.
Hade en M3 smg 1 innan o den slirade inte på kopplingen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.