|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
sonytheman, nope håller på och kollar runt efter alla dem. sonytheman du har ingen som säljer sånt eller? |
|
| Men Andy, du är säkert att jag har allt som behövs? ska köpa en bm24 sen är det klart. andra tips eller något jag ska tänka på? | |
|
sonytheman, vem är killen som monterar allt åt dig? förresten vad är en "BM24" och vad är en Videomodul ? |
|
| jag köpte alla saker förutom radio modulen bm24 utav en kille på autopower. jag vet inte exakt vad en videomodul är, är ganska lost på det här. Är du från stockholm? | |
|
sonytheman, nope jag bor i Skövde. 35mil från stockholm ;S |
|
|
Hej, Radiomodulen är den som kontrollerar allt ljud i bilen samt radiomottagning samt inkoppling av cd-växlare etc. En videomodul innehåller i de versioner som är äldre än 2005 en analog mottagare + videoingång för t.ex. backkamera eller dvdspelare samt utgång för extra skärmar. I nyare versioner finns antingen en heldigital mottagare eller en hybrid med både analog och digital. Jag har svårt att yttra mig om du har rätt kabelstamm, men i övrigt har du vad som behåvs då hållaren till skärmen på fotona sitter på skärmen. Lite skruvar kan du nog behöva också. Hör av dig om du trots allt beslutar dig att montera allt själv, Har monterat min egen samt en kollegas nav själv så jag har någorlunda pejl på hur det går till. /Andy |
|
|
Beolink, kolla du har fått mail |
|
| Beolink jag hör av mig om jag monterar det själv... tack för alla var,, jag bor i sthlm. | |
|
Beolink, killen jag skulle köpa kablarna, och andra grejer till min navi installation sålde dom till någon annan. Nu hittade jag kablarna, hållare på en sida i tyskland och jag undrar jag om det här funkar med mina grejer jag har: Monitor,Navdator ,GPS antenn,Radiomodul ,Videomodul Länk |
|
|
Hej! De kablar som individual cars säljer passar tyvärr bara till bilar av 2002 års modell och nyare. Plåtvinklarna funkar dock till alla årsmodeller. /Andy |
|
| Beolink, vad är det för skillnad på en BM-24 och en BM-54 , vad är det jag måste bygga om? | |
|
Beolink; det ända jag fick tag på var en BM-54, vad behöver jag köpa för adapter då? blir det mycket svårare att installera hela navin? Länk Länk |
|
|
Jag har en adapter som passar då jag försökte göra samma sak själv för ett tag sen. Tyvärr är det så att man måste byta ut Antenndiplexrarna uppe i takstolparna för att få radion att fungera. BM-54 passar till bilar av 2002 årsmodell och senare. Säg till om du vill träffas och experimentera så kan jag ta med både den gamla radiotypen samt en converter så kan vi testa. Vill du så kan du ta med hela navutrustningen ink kabelstamm så kan jag visa hur du testkopplar in det i bagageutrymmet. /Andy |
|
|
Skillnaden mellan BM24 och BM54 i funktionsform är att BM54 kan hantera en cdspelare med mp3 foldrar. Dessa fanns enbart till E46 och andra nyare bilar än E39. I E39or av 2002 årsmodell och senare satt BM54 också, men gav då ingen ytterligare funktionalitet. En BM24 kan också hantera MP3 information (genom t.ex. iPod & Icelink), men ej med BMWs 16:9 monitor med inbyggd cd-spelare (vilken ej går att montera i en E39 utan större modifieringar). /Andy |
|
| Okey, jag hör av mig, kablarna och allt jag beställt lär komma om några dagar. Men är det svårt att få det o funka med MB-54? | |
|
Vad har du beställt för kablar förresten? För din årsmodell av fordon eller för NG (NewGeneration 2002 och framåt)? /Andy |
|
| Dom kablarna jag beställt satt på en bme e39 2002 och den var utrustad med navigations dator 3. är det fel? | |
|
Det kan vara gränsfall, vilket datum var den tillverkad? Under 2001 eller under 2002 (vilka båda kan vara årsmodell 2002)?, men det syns på radio kontakterna. /Andy |
|
|
vad är det här? Länk |
|
|
kabel köpte jag från skrotten i norrköping , satt på en 530- 02 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.