|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått besprotokoll m.m på fax ang. en bil jag är intresserad av i Tyskland. Förstår inte allt. Kan nån översätta? Festgeställte Mängel: (Konstaterade fel?) -Traggelenk links erhöhtes Spiel (Styrled/spindelled glapp?) Hinweise: (?) -Reifen vorne links und rechts läuft einseitig ab. (?) - Reifen hinten rechts Flanke beschädigt, erneuern. (Höger bakdäck skadat, förnya?) Sehr geehrter Kunde, an ihrem Fahrzeug wurden geringe Mängel festgestellt. Eine Wiedervorführung ist nicht erforderlich. (Kära kund, enklare fel har upptäckts. Ni behöver inte återkomma?) Die Plakette wurde zugeteilt und angebracht. (?) Die nächste Hauptuntersuchung ist fällig in März 2008. (Näste bes. i mars -08) | |
|
Sen undrar jag också varför denna bil har det nya briefet. Den är uttagen 16.03.2001 och det är första och enda ägaren som har den. Det står ingenstans i det nya briefet att det gamla blivit borttappat eller liknande. Ägaren verkar väldigt seriös, men jag vill veta allt innan jag åker ner. Vilka anledningar finns att man byter till nya briefet? |
|
|
Lite försök till översättning: Festgeställte Mängel: (Konstaterade fel?) Korrekt ! -Reifen vorne links und rechts läuft einseitig ab. (?) Framdäckvänster och höger snedslitna på ena sidan - Reifen hinten rechts Flanke beschädigt, erneuern. (Höger bakdäck skadat på sidan, Bör bytas) Die Plakette wurde zugeteilt und angebracht. (?) Besiktningsmärke utdelat och fastsatt (slags "skattemärke" på regskylten bak) Angående briefet vet jag inte men kolla med honom om alla har automatiskt fått det nya eller om han tappat bort sitt gamla eller bett att få ett nytt inför försäljningen. Står det inget datur för utfärdande på det nya ? |
|
| traggelenk är styrled vänster som glappar och bör bytas, kan höra ihop med snedslitna däck så en framvagnsinställning efter byte av styrled är att rekommendera | |
|
Det står massa datum i briefet "Zulassungsbescheinigung Teil II". Jag köper bilen av en privatperson som säger sig vara första och enda ägaren. Jag har fått den på fax så det är lite svårt att se vad det står... Frågor: "Anzahl der Vorhalter: 01" 1 ägare innan honom eller 1 ägare totalt? I första rutan nedanför denna mening: "Der Inhaber der Zulassungsbescheinigung wird nicht als Eigentümer des Fahrzeugs ausgewiesen." står ett datum. 04.08.06. Varför? Skrevs detta brief ut då? Det står lite längre upp att bilen är reggad 16.03.2001. Sedan kommer en fordonsbeskrivning med modell, chassinummer, färg, motorvolym osv. På rad "K" med en (6) framför står ett nytt datum: 06.07.00, Varför? Efter det i ruta "24"Står stadens nemn m.m och datumet 04.08.2006 och en signatur skriven med bläck. Kan nån tyda vad som menas med alla datum och om det är nån tidigare ägare? Bör man vara misstänksam mot snedslitna däck? Krockad? |
|
| Fick svar på tysken nu och han säger att han skrivit över bilen på frugan 2006. Han fxar även en kopia på det gamla briefet. Då är det löst. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.