|
|
|
|---|---|
|
Jag har har problem med att batteriet drar ur på min bil. Och jag har med Ampere mätare mätt att det är ca 1.9A i läckström. Och det är på säkring nr 20 som det slutar att dra ström när jag tar bort den. Har provat att koppla ur värme reglage motorerna som brukar vara orsaken. Men det verkade bara fungera ett tag igår när jag kom ut till garaget var bilen strömlös igen. Så frågan kan det vara fläkt motståndet tro som är felaktigt ? Det lustiga är att det bara händer ibland. Har ett par värme reglage motorer som jag skall gå igenom enligt mektipps och byta till dessa. Men det är något mer som drar ström. Jag har ett Carguard 950 larm på bilen kan ev det ställa till det ? Enligt vad jag kan förstå så kan eftermonterade larm orsaka att bilen inte går ner i viloläge. Någon som har tipps på vad man skall kolla mer för komponeter på bilen ? | |
| Har haft samma problem med mina gammla 535 91. Drog ur batteriet på en natt. Mätte också upp läckström. Började pilla bort lite säkringar å dyl för att se var de drog ström. Hittade givetvis inget fel, men efter säkrings bortagande å div fumlande så försvann problemet av sig själv. | |
| Stigw: Hur gick det med tjyvströmmen, hittade du boven?? Har samma problem och samma larm...... | |
|
HAr hittat felet nu, testa o ta bort ccm modulen och mät strömmen samtidigt. Min föll från 0,17 A till 0,05 A (viloström) =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.