|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte idag en rolig andrabil...en 130i. Den har i stort sett all utrustning utom xenon. Någon här som har provat att konvertera sin 1:a och i så fall hur? /Stefan | |
| Det finns en hel del information om det på : Länk | |
|
Vad tycker du om 130i? Du verkar vara en Audi dyrkare, varför inte en A3 3,2 Quattro? |
|
|
130i är ju en sanslöst rolig bil och den främsta orsaken till att det blev en sådan är utseendet... Hade överhuvudtaget inte provat en 1-serie förän igår då jag åkte och köpte den. Tycker att den känns något mer spänstig än A3, en fantastisk motor och ett motorljud som ger en gåshud. Designmässigt är audin inte ens i närheten tycker jag, BMW 1-serie med M-sport pkt är så mycket mer attityd än Audi A3. Däremot så bor jag i Umeå så en Audi med fyrhjulsdrift är inte fel med tanke på hur lång vår vintersäsong är, därav mina tidigare bilval. Detta är min första BMW, troligtvis inte den sista... :) Falstaff: Tackar för infon! |
|
| Och vem väljer bort xenon från början? =/ Knepigt... | |
| Japp....den har ju bla navi, hifi, bluetooth, helskinn mm mm.... xenon borde ju vara självskrivet... | |
|
Det låter som en typiskt "Tysklands-utrustad" bil. De brukar ha konstiga specifikationer på sina bilar. Såg en på blocket för ett tag sen, den var alpinvit och hade mycket utrustning men saknade xenon, är det möjligtvis den du har köpt? Hursomhelst; Navi och skinn utan xenon måste ju vara en import eller? Mvh Mats |
|
|
Nej, den här är svensksåld och har gått som förmånsbil i sverige. Men konstigt är det....... |
|
|
Det finns (konstiga) personer som inte gillar xenon. De tycker de bländar och vill inte utsätta andra mäniskor för det heller. Misstänker att de är en sådan person som ägt bilen innan. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.