AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
907

Värdering bmw m5 -92B (19000mil)

vad skulle jag kunna få ut för pärlan?

Alltså en BMW M5 -92B 3,8L (340 hk) Bilen är i fint skick aldrig vinterkörd och helt orginal förutom racekattar samt rostfritt avgas-system 3 ägare innan mig i sverige). Avusblå

x bytt samtliga oljor
x skattad samt besiktigad UA

Minus: framdämparna är slut (edc)

Vad skulle jag kunna sätta ut den för?

Vänligen Ulf
NLD:

Vad har den exakt för utrustning?
*Rost?
*Framdäck,bakdäck mönster djup
*Fint skick säger inte så mkt..gäller det i så fall invändigt eller utvändigt eller både ock?
*När togs den in till Sverige år och miltal?

Det hjälper en hel del för att sätta pris nivån.

Med enbart den info som du skriver är det allt från 30-65TK.
Fyller på med mer info:

Den har stora färddatorn, eltaklucka samt elspeglar osv...
Rost finns ej synligt utan så gott som rostfri.
Togs i trafik i sverige 2004-06-24
Däck som sitter på 225/45/17 på originalfälgar med ca 5mm kvar på samtliga.
skicket är riktigt bra både utvändigt samt invändigt. svart tyg inredning.
just slagit över till 19000 mil

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
info som är extremt viktig vid värdering på en M5:a är ju servicehistorik, verifering av miltal. Är bilen helt original eller sitter det vita blinkers på, original stereo mm mm. priserna skilljer ganska så kraftigt från bil till bil allt från ca 40k-100k
hall112:

Med den info som finns om bilen skulle jag vilja säga att 100TK är för mkt och mera rimligt pris är 45-65TK.
Sen import, fyra ägare på 3,5 år, "fel" däck, racekat, kassa stötdämpare... Jag tror som Starre.

För övrigt låter det mysko med svart tyg - är du verkligen säker på det?
Var inte mkt till servicebok dessvärre :(. Skrev lite fel det är jag som är den 3:e ägaren nu. Håll till godo med en bild medans jag imorgon lägger upp lite mer bilder på interiören... Skall efterforska lite då jag känner de båda tidiga ägarna

[URL=Länk
Det gick ju mindre bra. Testar med denna länk Länk
Jag tycker att bilen ser jäkligt fin ut! Fälgarna (som man f.ö kan få för några ynka tusenlappar) verkar original. Jag lovar också att han får ett helt original avgassystem för den där racekaten.

Dock ett minus med serviceboken och dämparna. Vissa kanske vill ha skinn också men jag undrar om det finns någon M5 e34 till salu just nu som inte har några skönhetsfel....eller någon över huvud taget?

Flåklypa
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Har den klimat då? Det är ju en sak som påverkar värdet.
Är sidoblinkersen monterad bakvänt eller är min syn dålig?
Annars verkar den ligga rätt så nära originalskick, ganska ovanligt idag.

E34 M5 träff 12/5 - Värmland
E34 M5 Register Sverige
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Eftertraktad färg, ej skinn (alcantara då) ser jag bara som ett plus. Om bilen har fungerande AC så skulle jag prova att sätta ut den för 89 000 kronor, då med tanke på historik och framdämpare. Sidoblinkers ser i övrigt ut att sitta fel.

OBS varning för bilförmedlar-klanen, lämna inte ifrån dig bilen utan fullbetalning!
89 papp låter saftigt, men "försöka duger".

Jag skulle säga att cirka 65 000:- är rimligt om den går riktigt bra maskinellt bortsett från dämparna då.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Mellan 60"-70" är min gissning!
Men det beror på hur tight i övrigt den känns,och att allt låter som det ska i motor och drivlina!
Läckande dämpare drar ned en hel del,då dessa kostar en smärre förmögenhet att byta!
Finns det kvitton på inspektion service från BMW,är det ett +,är allt hemma pulat,åker priset ned ytterligare!
De riktigt dyra reparationerna på E34M5 är just toppen och dämparna(EDC),
Och så klart ett nytt original avgassystem!!!

MVH Patrik

"När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!"

Tackar för era synpunkter :), Sidoblinkersen måste jag ta och rätta till isf. Viktigast är att hitta en köpare som tar väl hand om den att sedan 60-70k är över förväntan är ju aldrig fel ;). På frågan angående klimat så är svaret ja. Ac:n fungerar. All service/reparation är ordnat av den lokala bilmeken (vilket förövrigt är riktigt inne på just bmw) här på orten, lindholms bil (bmw) går ej att ha att göra med. Men då är det bara att vårstäda bilen och hoppas på en köpare. håller er uppdaterade

birka: Nä jag ska absolut inte släppa den utan fullbetalning

inredningen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.