AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
504

Missljud i framvagn på 328 E46 -98

Ma
6
Mathew
328i E46 -98
Tja!

Jag har ett mycket irriterande klonkande i framvagnen. Hörs tydligt när jag kör över brunnslock, tjälskott eller dyl. Vad kan detta vara månne? Bilen har gått ca 8000 mil.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Troligen bärarmarna fram. De är underdimensionerade på tidiga E46. Bussningarna ger upp pga saltslask mm. En del verkar ha fått dem bytta på goodwill från BMW. Sök inlägg så finner du flera diskussioner om detta.
Börjar själv inbilla mig att jag hör klonk framifrån när jag kör över gupp. Inbillning?
Mvh
Ma
6
Mathew
328i E46 -98
Tack Johan B! Ska kontakta verkstan i morgon. För övrig fick jag motorhaveri på min idag! Skramlar som fan. Lät dyrt... Försäkringen täcker förhoppningsvis...
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Lita inte för mycke på försäkringsbolagen dom har sina klasuler blev lurad på det en gång... hmmmm

ME
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Kan meddela att jag, som blivit paranoid efter flera inlägg i ämnet, ringde företaget som ursprungligen sålde min 318 E46, och frågade vad som krävdes för att de skulle byta bärarmarna fram, eftersom jag faktiskt inte upplevt alltför mycket vibrationer eller missljud framifrån ÄNNU. Svaret blev: inget, det fixar vi, kom bara förbi med bilen. Hyfsad service. Killen tog sig även tid att per telefon redogöra för vad som gjorts vid bilens tidigare besök hos dem, småfel som fixats till och så. Lite skillnad mot Audiverkstan som tidigare anlitades när jag hade en A6. Djävla klåpare, och kundorientering var ett okänt begrepp.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vart i Sverige bor du Shhh? Funderar själv på att ringa till min försäljare och kolla!

Mvh
Ma
6
Mathew
328i E46 -98
Mitt "motorhaveri" var vattenpumpshaveri. Tur i otruen alltså. Fick besked om per telefon att bärarmar och bussningar INTE var bytta på min bil. Dock hävdade verkstan att det fanns en tidsgräns som innebar att jag inte kunde få dessa bytta på "Goodwill-garantin". Vad säger ni om det? Får väl ringa BMW centralt och skälla...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.