|
|
|
|---|---|
|
Börjar bli dags att byta bil och har tittat lite på BMW 545 E60. Det är främst 2004 jag tittar på då de ligger i den prisklass jag känner är rimlig. Min fundering är: # Har det gjorts några förändringar på dessa sedan 2004(facelift eller dylikt?) # Vad är det jag ska vara extra noga med att titta på innan jag köper ett exemplar? # Hur ser det ut på importsidan av dessa. Finns det dågra pengar att tjäna på att köpa en från Tyskland och vad ska jag då tänka på? Vet att det förmodligen är fel att säga detta på detta forum men den alternativa bilen jag tittar på är Jaguar S-Type R. Några kommentarer kring detta (Be nice!!:)) Tack på förhand. | |
|
Så vitt jag vet har inga ändingar skett på E60 545i. Jag körde en i påsk, en nyligen hämtat 545iA (11/2003, när bilarna är över 3 år i DK, får man det förmånsvärde som bilen är köpt till) från Tyskland med aktiv farthållare och Dynamic drive, den gick verkligen hur bra som hellst! Satsa på en välutrustat bil från 2004, då 03:orna var den första årsmodellen med mindre udbud av utrustning och barnsjukdommar. Vad som tillkommit sedan 2004, är att 545i har utgått och ersatts av 550i, nycklen har blivit till en bricka/kort. Det är mest mjukvara i motorstyrningen/iDriven som skiljer bilarna åt, denna går dock att uppdatera till senaste. E60 har nyligen faceliftas, men nu pratar vi 545i, och jag har för mig att inga ändringar skedde under 545:ans tid - en mycket trevlig bekantskap! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Mig veterligen finns det bara två årsmodeller (2004 och 2005) på 545 som därefter ersattes av 550. Betvivlar att det gjordes några modifieringar på 2005:an. Höjd moms sedan årsskiftet i tyskland och dyr euro gör det väl för närvarande svårt att tjäna några pengar på import. Dock är som vanligt utbudet mer än 10 ggr större i detta land med nästan 10 ggr fler invånare än i Sverige. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.