|
|
|
|---|---|
|
som rubriken säger passar däck från e39:a på en e36:a? varför jag frågar är för att pappa hade en e39:a och har däcken kvar så om jag kan ha dem så behöver jag inte köpa nya nu till vintern det är vinterdäck vi snackar. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fälgarna passar inte, däcken beroende på dimension kanske kan användas. Men det går inte att gissa sig till vilken dimension eftersom det finns otaliga olika storlekar till E39. ///MVH Hasso Länk |
|
E36 har annat ET (offset) samt annat navhål. Svarvar du upp fälgarna och använder spacers så äre biff. "En BMW utan turbo är som att kissa i motvind, man undviker det så gott man kan" |
|
|
Robber, ganska dålig biff eftersom spacers förvärrar felläget pga ytterligare felaktig offset...! ;o)) Fälghålen på E39:ans fälgar är dessutom redan större än de skall för att använda på E36! Normalt sett brukar E39 ha en storlek större hjul (ett steg högre profil), så det brukar inte vara optimalt att använda E39-däck på en E36:a. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
tack för svaren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.