AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.573

någon som bytt värmepaket på e32?

bm
23
bmw_735i
735i -87
525i -77
Z3 -96
hej!
när man kör på fläkten när mototn är varm immar de på välldigt å de luktar glykol. misstänker att de är värmepaketet?? kan de stämma?
någon som bytt de? var sitter de någonstans?
finns nog i mektips, De kan va idé att byta kupefiltret också

"En BMW utan turbo är som att kissa i motvind, man undviker det så gott man kan"
bm
23
bmw_735i
735i -87
525i -77
Z3 -96
ok.. ska kolla de då. tackar för de!
haha! ja, jag kan hålla med dig till viss del...jobbar på gik och spånar i om man ska slå ihop en snurra kanske? har du tipps å ideer på ett bygge i min e32 3,5l? vet du hur mkt or. stakar å kolvar pallar?
*B
46
*Björklövare*
Bmw 735IA -91
Japp har nyss bytt mitt värmepaket. Började med samma symtom som på din med imma på rutorna och glykollukt.Har du kollat nivån på glykolen och isf hur mycket den verkar tappa. Jag rev isär allt och såg att de endast var en o-ring de droppade ifrån så ja bytte o-ringarna men bytte även värmepaktet när jag ändå hade upp allt. Det är en hel del jobb med att byta men de känns ju bra efter man gjort det å sparat åtskilliga tusenlappar.
Sök på "värmepaket" så hittar du även länkar hur du demonterar instrumenteringen mm.
Lycka till å hoppas de löser sig!
Visa användare
106
BG
BMW 520d Touring

bmw_735 fick du ordning på lukten?
Björklövare har du någon bild att hänvisa till angående o-ringen det droppade ifrån.
Har glykol lukt i min oxå.
Ma
213
Matte78
730iA -90
Du har inget kupefilter i din bil .

Mvh Mattias .

Hej BMW_735

Bytte värmepaketet på min 735 i vintras, det va ett riktigt grott jobb.
Allt från mittkonsollen fram till vindrutan måste ut, + att själva paketet och fläkten sitter skruvad från maskinrummet.
Det finns en sida på nätet som heter Johan & Sean´s E32 Page som e riktigt bra.
Lycka till MVH Micki-mus
Visa användare
106
BG
BMW 520d Touring

Tack för info, har ej felsökt än, men förstår att en helg är bokad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.