|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Har läst här på forumet att chip på sugmotorer inte gör nån skillnad....jag tycker iallafall att Motornords-chip på extra 15 hk + ett KN -filter gör att det är märkbar skillnad ! |
|
Lars Jakobsson |
Palle>>Från stillastående lär du dra M5:an, träna lite starter bara :P Har du föresten några bilder med HR-sänkningen monterad? Har precis beställt en likadan själv :P |
| Pallejohansson: Skriv hur d går,har ni gjort rejset?? | |
| Startar han rätt med M5an har du ingen chans,jag vet har provat många gånger, och rullande behöver vi inte snacka om | |
|
ahmo nu är det inte så som du beskriver kanske dålig förare bakom m3a vad vet jag men stor skilnad är det verkligen inte. |
|
|
Tja,Teknikens värld har väl lyckats att köra M5 E39 vid något tillfälle 0-100 på 5,3sek mot 5,5 med en M43 E46(nu tar jag siffrorna ur minnet som tyvärr ibland kan svika ;))...Så det vill nog till att M3 föraren får en bra start utan för mycket hjulspinn för att "ta" en M5 från stillastående. Visst,M5:ans förare bör också få till en "optimal start" utan att bränna allt för mycket däck :) Men det är väl på bana som M5:an förlorar klarast(jaja) mot en M3:a och inte efter autobahnliknande vägar :) Mvh Janne. |
|
|
Från Sport Auto: M5 2001: Länk M3 2002: Länk Ganska tajt, 1.7 sekunder i skillnad 0-200km/h till M5s fördel. Mvh, /Wille |
|
|
Wille W vad fin du är på samma sida finns m5a som gör 18.9 sec till 200 och m3a som gör 16.8 till 200 men det vissar du inte???? jag säger från verkliga livet det är yterst lite som skiljer men tro vad ni vill starta m3 rullande också fast på lite högre varv så får ni se vad som händer....m3 har inga problem som helst att vara vid m5ans dör så pass mycke skiljer det till 230 från 100 km/H |
|
|
cado: Tack, det glädjer mig att du tycker det även fast jag har svårt att se hur du har lyckats hitta en bild på mig på detta forum :) Olika tester säger olika, jag såg efter jag hade länkat att mitt inlägg inte var hela sanningen. Jag är ledsen om jag gjort dig upprörd samt vänt upp och ner på hela din vardag:) Jag har också gjort liknande tester med ungefär samma utkomst som testerna jag länkande till, d.v.s. 0-100 kan vem som helst spinna bort sig och förlora, ju mer farten övar desto mer segar M5'an sig iväg. |
|
Lars Jakobsson |
Jag har kört mot en M5:a på motorvägen, dvs rullande start...;) Det var jämt ända tills han fick bromsa för en bil, det är nog mkt upp till föraren och bilens kondition hur resultatet blir. Körde ifrån en Omega med 450 hk och slicks i lördags från stillastående så M5:an är bara en mumsbit :P |
|
ska rejsa mot M5 an nu i helgen....provade lite starter och lite 0-100 med mina sprillans nya Michelin däck.....det gick riktigt bra....hävdar bestämt att mitt chip gör en viss skillnad.....sämsta tiden 0-100 var 5,5 sek....bästa 5.0 !!!... |
|
|
glömde säga att tiderna togs med dashlogger....finns kanske bättre redskap...men de flesta säger att den är bra ! |
|
|
en jag känner på Bmw testade sin M3 samtidigt.....0-100 på stadiga 4.0 - 4.2 tider........skall dock sägas att han har smg ( årsm 2003 )....och Vortech kompressor från Ess....ha ha....490 hk....så cooolt.....kostnad 115 000 norska kr !.....nån ska ju vara värst ! ha ha.....han har piskat nya M6 4 av 4 gånger .... ! |
|
| Lite offtopic men på tal om värrsting M3or har vi en relativt ökänd Lotec E30 M3a här i stan med en spis på 1018hk och 1085nm där har vi M-Power! | |
|
jag har kört mot cado många gånger från 60, 100, 160 you name it.från 60 på M5 funkade inte för att M5 har 4500rpm och vid 60km/h i tvåans växel börjar det spinna hur mycket som hellst.och då är m3 redan 1-2 billängder framme.sen så är det ganska svårt att komma ikapp det eftersom bilarna är så pass jämna men men., däremot om man startar från lägre så är det bara bra för M5:an. från 100 i trean så sticker M5:an 1-2 billängder framför redan i början.och där stannar det tyvärr upp ca 230km/h (fanns ingen större strecka).från 150-160km/h så vart det samma sak som från 100km/h så till alla de som har sagt att ju större fart desto sticker M5:an mera, så är det tyvärr inte.inte iaf upp till 230km/h Lars, jag tror att du är nog för stålt bara för att du äger en M3 och överskattar den rejält, vilket är helt okej, men du behöver inte bevisa det i varje inlägg du skriver ;) .men med dina 20 tums fälgar lr vad det var för tum, så är DU bara en mums bit för mig, från stillastående ;) MVH |
|
Lars Jakobsson |
monster femman>>Du är välkommen att försöka :) Jag kan bara gå efter vad jag kört emot tidigare, stolt eller inte.. Antar att du rastat ett tiotal M3:or med din monster femma? ;) |
Lars Jakobsson |
Palle>>Är du säker på uppgiften om 115 000 norska kr? Steg 2 med den nya kompressorn istället för vortech kostar runt 85 svenska nu... |
| jag körde ifrån en Corvette C5 600Hk kompressor matat i helgen, hans bil är jo mycket snabbare än min men han kunde ratta den nånstans, visserligen körde vi från 0-130 men han va 2 billängder bakom mig hela vägen ändå fick inte ens jag nån bra start körde med DSC inkopplat. Så visst har föraren en stor betydelse, desto starkare bil desto skickligare bör man va. De har jo sällan helt nya däck vid tester, ena gången kör de på nya andra på nästan slutkörda däck, så tester och verkliga livet är 2 skilda världar. Min förra C32 fick aldrig se sig slagen av en M3 men på pappret ska den va något slöare än M3 :)... M5 eller M3 båda har jo samma mamma/pappa så det är bara o va glad åt sin syskon ;) | |
|
115 000 norska kr är ett år gamla uppgifter....har du mer info om 85ooo sek systemet ?.... |
|
Lars Jakobsson |
Palle>>Vad vill du veta? Vet bara att min kommer bli först i världen med det :). Det har 25hp mer än det gammla steg 2 + ett mkt starkare mellan register. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.