|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har en ny arbetskollega som nyligen köpt en M5 årsm 2000 ( org 400 hk ).....denna jävla bil ...ha ha...är allt han pratar om....han är helt säker på att klå mig o därför vill han slå vad .....trots att han vet är att jag har ett Motornordchip+ ett KN-filter som gör att jag totalt har 360 hk i min E46 coupe 2002 ( manuell låda )....detta tillsammans med endast 10 liter Shell 99 oktan i tanken....gör mig ganska säker på att vinna......kan jag vinna ?...vilket slags race ska jag föreslå ? 0-100 ?...0-200 ?....rullande start ? | |
| rullande förlorar du specielt om ni startar högre upp i fart inte med mycket men han kommer att dra dig har testat flera ggr mot en sådan....bästa chansen har du från stillastående men se till å köra bra för där kan det också vara kört om han är bättre förare....iaf lycka till och återkom gärna med resultat.. | |
|
Du ska helt klart som Cado skriver köra från stillastående mot en sån. Låt inte honom ligga på 4:an med bra varvtal som start. Han har mer hk och E39 M5 kommer till sin rätt i högre farter samt där spelar heller inte vikten lika stor roll. Hängde med en M5 E39 skapligt i början med en M5 3,6. Provade några gånger, men det svängde mycket och ingen av oss vågade ha fullt spjäll. I alla fall så var man med lite till 150 km/h. Givetvis drog han ifrån hela tiden, men inte mycket. Därimot efter 150 km/h så var det helt kört. Där drog han ifrån en hel del! //Schnitzer |
|
| Anser du dig vara lika bra på att växla eller bättre skulle jag köra ett race 0-100 eller möjligtvis 0-120. Sedan desto fortare det går desto mindre spelar vikten in på M5:an så upp till 200 skulle jag inte köra. | |
| vad har M5 för tider 0-200 respektive M3an ? | |
|
jo då 0 till 200 kan han köra utan störe problem om han är duktig...en annan grej vad har du för fälgar på din m3a storlek???? och har du kanske baslådor eller annat som väger tungt???? Min bror har en m5a e39 och vi kör jag och han så fort vi får chans från 110 till 230 med start i trean drar han mig en billängd....skulle han mot all förmodan vilja köra rulande så föreslår du rullande från 60km/h med tvåan där har m5a svårt iaf min brors pga dålig grep spinner igenom hela tvåan med m5 ;) |
|
|
jag har Bmw 19 tum orginal m3 -fälg ....med splitter nya Michelin Pilot Sport 2....och min bil är sänkt med fjädrar från HR....30 mm bak 0ch 20 mm fram ....om detta nu hjälper !! ?? |
|
|
just det....jag har inga baslådor eller annan övervikt !!! |
|
| Jo då det hjälper nog han om du kör med 19 och han förmodrar jag med orginal 18....så där har han också övertag...iaf från 0 till 200 ska du inte vara så orolig för tar du bara ledningen så krävs det mycket för att han ska hinna ikapp.... | |
|
varför går det snabbare om jag haft 18 tum istället ??? |
|
| Lustigt är det att jag sett så många kommentarer om att M5 E39 inte är någon raket och att vissa tom vågar kalla den slö på detta forum ändå drar den allas lilla favorit trea i farterna som räknas. | |
|
"varför går det snabbare om jag haft 18 tum istället ???" Du kan känna hur mycket mer en 19" väger till en början, sedan blir det antagligen längre omkrets på 19" om du inte har vääldigt låg profil på dem, det blir alltså sämre kraft då, eller mer vikt att få snurr på. |
|
|
Moratz vem har sagt att m5 är slö????den personen vet inte vad han pratar om isf!!! M5 är grymt potent bil specielt i högre farter visst är den snabbare än en m3 uppe i fart men det är inte mycket det kan jag garantera dig....Älskar både m3 och m5 fast på olika sätt.. |
|
|
det är väl bara att testa att köra mot han hade varit kul att få testa mot en sån. I dont drive fast But i fly low |
|
|
Här är några som redan gjort rejset: Länk |
|
Buspelle |
Det är ett race som mest beror på föraren och möjligen bilens kondition upp till 100 eller strax däröver, sedan är det M5an som vinner. |
|
Vet någon vilken fart (i videon) som de startade racet? Gick precis som väntat, en av anledningarna att jag hellre kör M5 än M3. M5 är ett monster när det börjar gå undan. Från 0 är M3 E46 riktigt vass, men det är alla M3 (när man jämför mot M5). Blir faktiskt sugen på att köpa en E39 M5 när man ser detta. //Schnitzer |
|
| De startar med trean iaf det vet jag har läst det på m5board, så runt 100 skulle jag gissa grejen med den här video är den att m5a kör med tre pers och m3a med två det finns en till film filmat ifrån m3a men kan inte hitta den;( jag ska se till att jag och brorsan också filmar nästa gång vi kör så lägger jag upp den här så ni får se... | |
|
Tycker att det matar om ganska snabbt ändå. Jag tycker att det ser ut som att M3:an gasar lite före, har jag fel? 3 pers i M5:an och 2 i M3:an låter ju inte som en fördel för M5:an som dessutom har full tank =) iaf ser det ut så. //Schnitzer |
|
|
Det finns en M5 e39 med eftermarknads-avgassystem här i Gävle som inte har imponerat på mig iaf från 100-240km/h. Det kan förstås vara förar- eller maskinrelaterat men hade det varit en M5 e60 skulle det inte spelat någon roll liksom...den hade varit snabbare oavsett. Flåklypa |
|
|
schnitzer Jag har inte sagt att det är fördel snarare en nackdel, nej den gasar inte före, och m5a kör om runt 200 km/h Flåklypa Det finns många m5or som inte går som de ska, en riktigt fräsh m5 imponerar stort iaf på mig... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.