|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har problem! Bilen säckar ihop bak trots byte av luftbälg och en "grunka" som sitter i anslutning till den. Bytte först luftbälgen men det hjälpte inte då bytte jag den andra delen idag som jag har glömt vad den heter men det ser ut som ett litet expantionskärl och ska ha nån backventil i sig som min mek. trodde kunde vara sönder. MEN, biljävlen säckar fortfarande! Nu vädjar jag till mina BMW kamrater om att kunna lösa detta problem! Den hissas upp som den ska men sen sjunker den innom några timmar, den sjunker någon/några cm på höger sidan. Jag har nu lagt 3500 kr på ett problem som inte åtgärdats! VAD HAR JAG FÖR FEL?? Tacksam för svar. | |
|
Kolla om det finns nån givare, den/dom kan oxå ställa till en del. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Det låter ju som en läcka någonstans. Du kanske kan hissa upp bilen när den är OK och sedan spreja på såpvatten och titta/lyssna. Kolla hela vägen från kompressorn fram till bälgen. Jag vet inte om man kan provtrycka systemet? Men det betyder ju ännu mer pengar, förstås. |
|
|
Min Mek. bubblar nåt om att det säkert är kompressorn som är sönder men det köper inte jag iom att den faktiskt hissas upp och är bra under färd. Däremot så tror jag inte att det satt en backventil i den luftbehållearen som jag bytte, men fick en ny slang där iaf. Så enda stället den kan läcka på nu är mellan kompressorn och kopplingen till lufttanken innan luftbälgen, eventuellt om det sitter en backventil som e knas på kompressorn. Baah blir så trött på detta! |
|
|
Rören/slangarna är känsliga också, ganska lätta att dra sönder vid montering. |
|
| Får göra en "läcksökning" och återkommer om jag inte hittar nåt fel.....tack för tipsen boys! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.