|
|
|
|---|---|
|
när jag ska spinna antingen frivilligt lr ofrivilligt så hugger det från bakre delen på bilen.mesta dels vänster tror jag.och det är bara ibland som den hugger och ibland typs stryps bilens kraft oxå så att den inte kommer iväg lika fort... enligt vad ja har läst så verkar det vara koppligen som börjar bli utsliten och dags för byte men rätta mig gärna om jag har fel...? gärna lite tips på hur man kollar så man med säkerhet vet att det är kopplingen lr något annat... | |
| Kör på 3 an eller 4an, ligg runt 3-4000 varv, ge full gas och gör ett hugg på kopplingen. märker du inte om den slirar då så lämna bilen på verkstad. | |
|
förstod inte riktigt vad du menade,gör ett hugg på kopplingen? menade kanske att jag skulle släppa upp den? skulle den hugga då eller slira? |
|
| hej, du ska trycka ner kopplingen i botten och släppa den snabbt. Slirar den då så e kopplingen kass | |
| hej testade lite innan ni hade skrivit idag,låg i 5:an i 70km/H så varva jag upp till 5000-5500 i varv och släppte snabbt,men kände ett litet hugg... | |
|
"3 an eller 4an, ligg runt 3-4000 varv" skrev han ju :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Det är inte så enkelt att antispin går in och stryper? | |
|
Det är omöjligt att komma fram till vad det är för fel när fenomenet inte beskrivs ordentligt. Det kan ju vara kopplingen som är dålig, antispinn som går in som heltsonika säger eller helt enkelt att bakdäcken studsar lite när de spinner. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
jo men jag fick höra det andra varvtalen och växelvalet på en annan tråd tidigare så det var därför jag testade det först... det är dock inte antispinn som går in då jag ej har det på min bil... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.