|
|
|
|---|---|
|
Hur pass dyra är dessa att försäkra och äga... Bor i stad med 20 000 pers och tänkte ha de som lite skojbil.... Hur pass mycket dyrare är delarna om man jämför med tex en 325/328 som jag funderar påå oxå, väljer mer eller mindre mellan dessa delar... Kan meka själv men de är aldrig kul när något går sönder... Håller dessa motorer och lådor bra ifall de är välservsade eller är de något speciellt man ska se upp med???? Hoppas på svar..... / Pär | |
|
Nu har du inte skrivit vilken modell (E34 eller E39) men läs beg.guiden föst. Självklart så är en M5 dyrare att äga än en 328, om jag skulle få gissa så ungefär 30% dyrare. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
är e34, tänkte rolig bil till små pengar i inköp med intressant maskin... 30% är ju inte så blodigt kanske |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
E34M5 är en mycket trevlig och potent kärra! Men inköp för små pengar,kan ofta leda till service och reparationer för stora! De är heller inte billiga att försäkra, i jämförelse till andra ej M prydda BMW:s. MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
E34 M5 är en väldigt trevlig bil! Har haft både 3,6l och 3,8l. 3,8l är att föredra. Saknar min daytonavioletta E34... E39 är en klumpig koloss i jämförelse, tyvärr. |
|
|
Om man nu skall köpa en billigare bil, så känns B36:an som en säkrare snurra att satsa på, även om B38:an säkert gör bilen snabbare (roligare). Varför blir en M5 roligare i en stad med 20 000 invånare? ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
| J. Lindgren: För att den blir billigare i försäkring? :D Ju mer glesbyggd desto billigare väl? Tror att det är det han menar i alla fall.. | |
|
stötdämpare runt 8.000 styck kamaxlar runt 30 papp, 3-4 papp beg(om du hittar några bra) beg motor, minst 15 papp beg låda minst 4-5 för en bra Typ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.