|
|
|
|---|---|
|
Har i dag besökt "farbror besiktning"- Fick beröm för välskött E38,- MEN alldeles för hög CO, samt ljusen för låga. Kan jag åtg. dessa "småsaker" själv. Han talade om at det var automatisk justering på ljuset?- samt at det kan vara lambdasonden, CO över 300!!! Ngn som kan hjälpa, farbror´n vil se mig igen den 10. Maj!!! Joel GrosseKraftwerk | |
Paap Reeder |
... snabbast är att dra till BMW för en fördjupad DIS. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... kan man ha 300 i CO?? ... rinner inte soppan rakt ut genom avgasröret då? ... eller menar du HC? MVH /// Paap R |
|
Måste vara HC som är 300, risk att kattarna är dåliga om övriga värden är ok. Xenonljusen är självjusterande, men kan enkelt "grundinställas" med 2 st rattar, som sitter ovanpå strålkastaren BMW CS #5139 |
|
|
xenonljusets höjdinställning regleras av 2st givare en fram o en bak, kan vara en som är kass detalj nr 1Länk Länk |
|
|
Tack för svar från alla! Jo, jag blandar nog lite i hop CO och HC, är inte mitt specialområde, Paap R- det är nog det säkraste med en "DIS"- JL- det trodde jag oxå, altså rattarna, men skall se till at givare bak och fram fungerar vid återbesök. Borts. från det, trevligt att få beröm annars,- "inte en rostfläck"- men bilen är import från T. land- och har stått i ladan hela vinter. Men det blir nog den sista vintern i ladan,- MUSLORT! Ja ja man lär sig saker hela tiden! (I helgen blir det besök hos autog.se Järfella ; E38 740, 7000 mil- 199´- borde få den för 170´- vad tror ni?- Relativt bra utrustad?! joel GrosseKraftwerk |
|
|
PS !- WAN ; fy f..... va fin din E38 är!!!! joel GrosseKraftwerk |
|
| Tack tack,kanske till salu.Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.