AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.108

"Hög CO och låga framljus"

Jo
144
Joelmartin
740 IA- 1997
Har i dag besökt "farbror besiktning"- Fick beröm för välskött E38,- MEN alldeles för hög CO, samt ljusen för låga. Kan jag åtg. dessa "småsaker" själv. Han talade om at det var automatisk justering på ljuset?- samt at det kan vara lambdasonden, CO över 300!!!

Ngn som kan hjälpa, farbror´n vil se mig igen den 10. Maj!!!

Joel

GrosseKraftwerk
Paap Reeder
... snabbast är att dra till BMW för en fördjupad DIS.

MVH /// Paap R

Paap Reeder
... kan man ha 300 i CO?? ... rinner inte soppan rakt ut genom avgasröret då? ... eller menar du HC?

MVH /// Paap R
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Måste vara HC som är 300, risk att kattarna är dåliga om övriga värden är ok.
Xenonljusen är självjusterande, men kan enkelt "grundinställas" med 2 st rattar, som sitter ovanpå strålkastaren

BMW CS #5139
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
xenonljusets höjdinställning regleras av 2st givare en fram o en bak, kan vara en som är kass detalj nr 1Länk

Länk
Jo
144
Joelmartin
740 IA- 1997
Tack för svar från alla!
Jo, jag blandar nog lite i hop CO och HC, är inte mitt specialområde, Paap R- det är nog det säkraste med en "DIS"- JL- det trodde jag oxå, altså rattarna, men skall se till at givare bak och fram fungerar vid återbesök.
Borts. från det, trevligt att få beröm annars,- "inte en rostfläck"- men bilen är import från T. land- och har stått i ladan hela vinter. Men det blir nog den sista vintern i ladan,- MUSLORT! Ja ja man lär sig saker hela tiden!
(I helgen blir det besök hos autog.se Järfella ; E38 740, 7000 mil- 199´- borde få den för 170´- vad tror ni?- Relativt bra utrustad?!

joel

GrosseKraftwerk
Jo
144
Joelmartin
740 IA- 1997
PS !- WAN ; fy f..... va fin din E38 är!!!!

joel

GrosseKraftwerk
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Tack tack,kanske till salu.Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.