AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
523

får inte handbromsen att fungera (e36 325)

först tog den inte på högra sidan så jag montera ner allt och såg att den ena "skruven" och fjädern låg lös. så jag monterade ihop det och sen funka bilen fint i typ 60mil. sen lossnade den igen, hörde bara massa skrammel.

så jag köpte helt nya bromsbackar och monteringsats för båda hjulen. monterade allt som de ska sitta och direkt när jag börjar köra så lossnar skruvarna igen. har monterat ner de för 3dje gången nu, och blir samma skit av det varje gång.v etifan va jag ska göra. e rätt trött nu efter meckat sen kl 10 i morse. någon som har något tipps vad jag gör för fel?
32
204
325ipower
325iC -92
525 M-sport -01
Ford Sierra Cosworth -89
menar du de fjäderbelastade pinnarna? I så fall kanske det är för uppslitet i bromsskölden så att de åker ut igen. Nya bromssköldar var inte så dyra har jag för mig men är jobbigt att byta, antingen får man ta bort navet eller så får man kapa skölden o sätta dit den o sedan svetsa ihop den igen.
ja det var den som var uppsliten men jag fixadfe till orginalskölden istället för att köpa ny. de såg jobbigt ut att byta den hehe ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.