|
|
|
|---|---|
|
Efter att kollat en del på forumet om det hjälper att Chiptrimma eller montera Kcr för att få mera krut i Dieselracern, så blir jag lite fundersam om det verkligen ger någon större efekt att investera i en trimmning. jag har läst allt i från dom som trimmad med KCR på en 530D maxar 220 KMh och dom utan trim kommer upp i 230 KMh. så jag undrar vad har ni för erfarenheter av Axelrationstider samt toppfart. min har jag toppad 228 KMh med GPS, Hastighets mätaren visade då lite drygt 230. axet 7.8 sek 0-100 Jag har inte trimmat än. MV\\Heavy | |
| Min är spärrad vid 250... | |
|
Min tröttnade runt 190km/h på autobahn.. behövde en sjätte växel för motorn låg på varvstopp vid ungefär 4500rpm.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Skriv gärna om ni har chippad styrboxen eller har monterad KCR och vilka För och nackdelar som ni upplevde. MV\\Heavy |
|
| 220... sen tog rakan slut, det fanns mer att ge, ska prova snart igen, på en längre raksträcka. otroligt bra bil!! | |
|
525TDS -92 210 mätarfart 320D -00 205 mätarfart Bägge standard, 525d har jag inte provat ännu |
|
|
Har en KCRbox i min och den stannar av vid 250km/h skulle nog finnas lite till tycker jag det känns som. KCR gör helt klart skillnad. På hela registret. |
|
|
525TDS en jag hade innan gick precis över 200kmh efter mätaren. /mvh jocke |
|
| 245 enligt mätarn utan box å då tog rakan slut ska kolla den till sommaren med dieseltech boxen ja satt in | |
|
varvade ur lätt till 232km/h vid 5000varv på femman. Länk |
|
|
ops, nu är man morgontrött, såg att det gällde 5-serien,hehe sorry ca 190km/h på mätaren för 524:an. Länk |
|
|
Jag har en chippad 530D -01, den går 250 km / h och 0-100 på ca 7 sek.. Tycker jag är helt okej för en stor och tung diesel, är sjukt nöjd! utan chip är dom ju slö :] |
|
|
Bergman530 Vilket företag har chippad din 530d och vad kostade det. låter som att du fått ur motorn det som den kan leverera. MV\\Heavy |
|
| Imponerande. Din 530 verkar gå lika snabbt som min d10 | |
|
Jo den går riktigt bra, jag har ett chip från www.tuningchip.se , ska väl enligt hemsidan ge 40hk och 90nm, men det tror man ju vad man vill på! : ) tror det kostar 6500, ganska dyrt men : / jag är då ruskigt nöjd, lite bränsle tar den också, körde sträckan Boden-stockhlm på 59 liter, det är 97 mil. Dvs 0.59 i förbrukning och det var INTE lugn körning! |
|
|
160km/h, vad jag vet. (Och kan minnas) Har faktiskt aldrig kört min bil fortare. (Känns inte så spännande att plåga finbilen när man har en lekbil :) ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.