|
|
|
|---|---|
|
Jag är på väg att byta stereo och behöver montera bort mittkonsolen. Är det någon som har gjort detta och som kan upplysa mig hur jag gör, vad jag bör tänka på etc. Jag vill inte vålda i onödan och ha sönder någonting. Jag har en Z3 2,8 Roadster -98. | |
| Lyckades montera bort stereon men det skulle vara bra med tips för bortmontering av mittkonsolen ändå. | |
|
Hej, Bakom Stereon snett ovanför kanten där du för in stereon sitter 2 skruvar, sedan sitter det 4 skruvar på sidorna (2 på varje sida) av konsollen mot ratten och mot handsfacket. Det sitter två skruvar längst bak (kör fram stolarna längst fram så kommer du åt dem från sidan. Sedan sitter det en skruv under mittförvaringsfacket brevid handbromsen. När du fått bort alla dessa skruvar så måste växelspken bort och damasken demonteras. Efter detta så måste du försöka peta ur alla strömbrytare ur panelen för att få bort kontakterna på dessa. Sedan kan du försiktigt likra bort hela konsollen. Hela proceduren tar ungefär 2 timmar om man inte gjort det förr. Återmonteringen sker i omvänd ordning och tar cirka en timme i anspråk. Mvh Henrik |
|
| Tackar! :) | |
|
Har tyvärr inga bilder. Jag har gjort det vid två tillfällen. Det är väääldigt trångt om vi säger så. Mvh Henrik |
|
| Soda the mittkonsoldemonteraren :) Jag glömde tacka dig för din hjälp när jag drog igång liknande tråd för ett tag sedan. Såååå... Tack! :) | |
|
Hehe, finns nog inte många delar som inte varit isär på min bil =) Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.