|
|
|
|---|---|
|
Hej det är så här jag fick med ett par m fälgar å jag vet inte vad det är för bredd på dom jag vet att det är 18tum men jag g undrar om kan mäta fälgen å se om har 9 tum eller 8tum på fälgen det kan vara bra å veta när man ska köpa däck så man vet om man kan få på den bredden som man vill ha.. mvh john Jigsaw | |
![]() 13.412 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Enklast är nog att kolla fälgens märkning. Här Länk är ett exempel på märkning av en fälg. Kombinationen 7Jx15 säger att fälgen är 7 tum bred och 15 tum i diameter. Bokstaven J anger formen på fälgens yta mot däcket. Dessutom ser man vilket inpressningsdjup fälgen har (i det här fallet står det e20 vilket betdyer ett inpressningsdjup på 20 mm). |
|
okej då får jag se omjag hitta det på fälgen min.. måste man ta bort däcket i från fälgen eller kan man ha tur å hitta det en då.. mvh john Jigsaw |
|
|
Brukar vara märkt på insidan av nån eker på fälgarna, du ska inte behöva ta bort däcket. //Roffa |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Insida av någon eker alternativt i navet ska det stå bredd i tum! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
okej då tackar jag för det jag får se om jag hittar nåt mvh john Jigsaw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.