|
|
|
|---|---|
|
Har sett på 850i att det finns 4 utblås. Skulle vara kul att veta om det skulle kunna gå på en 750i. Var kan man då hitta den bakstötfångaren som har det extra hålet som ska vara till höger? Eller kan man bara byta nederdelen av stötfångaren till en som har plats för 4 utblås? 850:ins kan väl inte passa? //Schnitzer | |
| den iden har jag också haft men bensintanken är i vägen | |
|
Jag har pysslat lite med det där, och problemet är att tanken är i vägen på hela högersidan. Så ska du ha fungerande utblås på bägge sidorna så får du nog jobba lite! Jeppe |
|
|
Är bensintanken ivägen så är det ganska så kört va? //Schnitzer |
|
sebbe_bmw |
Har sett en E38 740 eller 750 i Alingsås med 4 pipor! Men hur det funkar på E32 vet jag inte Sebbe |
| kolla klockslaget på jesperados och mitt tidigare inlägg , offrar man reservhjulsbaljan och en smalare tank så går det | |
| 4 pipor på e-38 har jag sett en hel del av. Är det alpinor eller bara vanliga extraprylar? | |
|
det rullar en E32 i södertälje med 4 pipor ut sen om dom är fungerande vet jag tyvärr inte H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Hva med å føre rørene gjennom bensintanken da? Ehhh... Don't do this at home :) Eller man kan jo ha 4 ved siden av hverandre på midten.. Så en bil som hadde det... Var en Mercedes.. Unnskyld for at jeg bannet her :) Mvh Jan Erik [Jeg VIL ha svenske BMW priser til Norge] :-) |
|
|
Vem har inte haft den tanken. E-38:orna med fyra blås ser riktigt maffiga ut. Felix Icq#133904233 |
|
netsix |
Se bilderna på min så ser ni hur det ser ut på en E38:a. Kolla min hemsida. /netsix |
netsix |
Ääähhh, såg att min adress hade försvunnit. Länk /netsix |
Paap Reeder |
Hej 4- pipare! Man kan svetsa om originaltanken (man behöver inte 102 liter) men kruxet är att tankarmaturet sitter precis där den bakre dämparen (hö) skall sitta. Ngn broder ovan funderade över reservhjulsbaljan. Det tror jag är en framkomlig väg. Den innebär att man isf bara flyttar tanken 30 cm åt vä, varvid man bara behöver förlänga "tanklocket". MVH /// Paap Reeder |
|
Jag har funderat rätt mycket på att bygga ett eget system från grenrören och bakåt, nu tänker jag inte på att ha fyrpipigt utan lite mer standard betonat fast grövre. Är det någon som har gett sig på det redan kanske? Jag har 2st tomma kattar som jag tänkte ha som utgångspunkt och sedan bygga med universalrör. Jag vill helst inte att det ska bli något raggabygge så det ligger bara på planeringsstadiet än så länge. Felix |
|
|
felix:största "proppen" i 750 systemet är bakre burken,jag skar upp min,och sedan rensade jag den så nu går det 2 rör rakt igenom,fick ett underbart ljud på tommgång+inga resonanser på övriga varvtal,kan varmt rekomendera denna metod.förövrigt samma som dinan gör på sina "sportsystem"+att de byter utblåset mot egen modell!.behöver väl inte tillägga att dom tar megabucks för ett sådant. torsk på v12 (nu med bilder på:htt://go.to/e32) |
|
| Marcus.a hvordan gjorde du det kom ikke E-32 med plast tank(burk) i 89. Er det ikke lettere og bruke en E-28 tank. | |
|
tagge: Det är inte standard med 4 pipor på en E38. Blår på varje sida är standard med enbart enkelpipa samt dolt under spoilern. Alpina har dock detta som standard. Netsix: Hur gjorde du modifieringen av din spoiler när du kopplade dina dubbelpipor? Köpte du ny spoiler eller modifioerade den befintliga?? |
|
|
750.no:tror det blev ett missförstånd,jag har 2 pipor på min,inte 4,men 4 hade varit tokfint. torsk på v12 (nu med bilder på:htt://go.to/e32) |
|
netsix |
Sail Jag gjorde inte det själv utan jag anlitade Manuel på MH-GTR för det jobbet. Han moddade den befintliga spoilern, sågade ut för blåsen. Väldigt bra gjort, ser fabriksgjort ut. Det enda som fattas nu är en nerlackning men det kommer att göras inom 3 veckor. /netsix Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.